Aankomst in Chengdu - Reisverslag uit Tsjoengking, China van marleenran - WaarBenJij.nu Aankomst in Chengdu - Reisverslag uit Tsjoengking, China van marleenran - WaarBenJij.nu

Aankomst in Chengdu

23 April 2018 | China, Tsjoengking

Aankomst Chengdu
Na een goede vlucht waarbij Ed in de business class zat en ik Economy zijn we aangekomen in Chengdu. Plaats van slapen het Buddha Zen hotel. Wat een leuke plek. We gaan even de omgeving verkennen. De weg van het vliegveld was zeker een half uur maar het oogt allemaal relaxed hier. Veel rustiger dan in Peking. Wat opvalt is dat er ontzettend veel fietsen zijn hier met een qr code. Zonder WiFi is dat wel een dingetje. Dat is voor ons niet weggelegd maar....... het maakt wel dat er veel gefietst wordt. Ons hotel is tien jaar oud maar is wel in oude stijl opgetrokken. We zitten vlakbij de Wenshu tempel. Ooit gesticht zo een 600 jaar voor Christus. Is in de middeleeuwen volledig uitgebrand maar weer herbouwd. Mooi en vooral heel rustig en sereen. Daar waar de tempels in Peking worden overlopen zie je hier vooral mensen die even komen eren. Weinig westerlingen. Ook leuk. Na het hectische pakken en de vlucht (maar het pilletje had wel geholpen ) is het heerlijk om de rust te vinden. Er is ook een prachtig aangelegde tuin bij. Zo direct even een hapje eten. Morgenochtend worden we vroeg opgehaald en gaan we eerst naar het panda centrum en daarna naar Leshan waar een reuze boeddha is uitgehakt in de rotsen. Spannend. Voorlopig voelt het goed