met kleine oogjes achter de computer in lima - Reisverslag uit Lima, Peru van marleenran - WaarBenJij.nu met kleine oogjes achter de computer in lima - Reisverslag uit Lima, Peru van marleenran - WaarBenJij.nu

met kleine oogjes achter de computer in lima

Door: Webmaster

24 December 2006 | Peru, Lima

We zitten nu om 5 uur Nederlandse tijd even achter een computer in het Hotel in Lima. De reis is heel voorspoedig verlopen, maar het is wel een lange reis geweest. Hoewel we eigenlijk het liefst gelijk in ons bed waren gedoken, zijn we toch de wijk ingelopen om een gevoel van Peru, Lima en Kerstmis te krijgen. Het had wel wat voeten in de aarde, want het is hier zo dat iedereen om twaalf uur de straat op gaat, het dus heel druk wordt en het absoluut niet veilig is om al je spullen of iets mee te nemen. Eerst had de meneer die ons op kwam halen dit al gezegd, maar ook de dame van de receptie benadrukte nogmaals dat het 24 december is en dat je echt niets mee moest nemen. De ramen van onze kamer konden niet dicht....hier is heel snel door een klusjesman een slot opgezet. De kluizen zijn in gebruik genomen en wij zijn zonder enig bezit de straat op gegaan. Nou dat is niet waar, want Ed had zijn paspoort onder zijn onderbroek gestopt. Maar...... het bleek nog hartstikke rustig op straat te zijn. De kerken zitten vol, deze zijn om 10 uur begonnen met de nachtmis. We hebben een minuut of 10 in een portaal van een kerk staan luisteren naar de mis. Dit geeft je dan wel een echt gevoel van Kerst, hoewel het wel raar is dat je in je bloes over straat loopt. Vanuit Lima willen wij jullie allemaal een heel vrolijk Kerstfeest wensen en gaan wij nu lekker op 1 oor. Morgen om 11 uur worden we weer opgehaald door de plaatselijke agent. Wel luxe hoor. Welterusten. Ed, Johan en Marleen.