Het Colosseo in Rust Duitsland - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van marleenran - WaarBenJij.nu Het Colosseo in Rust Duitsland - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van marleenran - WaarBenJij.nu

Het Colosseo in Rust Duitsland

24 Februari 2013 | Duitsland, Karlsruhe

Hotel Colosseo in Rust Duitsland. Waar zijn we terecht gekomen? Ed heeft een aantal bezoeken te doen en ik heb vakantie en dus de gelegenheid om met hem mee te gaan. Vandaag is het zondagavond. Een collega van Ed heeft in dit hotel voor morgenavond een kamer geboekt en Ed is hierom daar in meegegaan. Het ligt aan grens van Europark. Wij hebben geen kinderen dus zei het ons niet zoveel, maar het is een reuze pretpark. Het is gesloten. De hotels zijn echter het hele jaar open. Aankomen rijdend zien we wel dat veel attracties uitgelicht zijn. De achtbaan gaat als een slinger lichtjes door de lucht. Voor ons uit verschijnt ineens de ronding van het Colosseo. Het zal toch niet waar zijn dat we in een soort Disney terecht gaan komen? Jawel hoor! Even slikken en dan het hoofd fier rechten. Het is wel een vier sterren hotel, dus het is wel een luxe spul. In Nederland en een stuk van midden Duitsland hebben we veel sneeuw gehad, maar hier ligt nog maar een heel klein laagje.
Zittend op bed kijk ik aan tegen de fresco's op de muur. Onze kamer is duidelijk ter ere van Leonardo da Vinci ingericht. Het stapelbed voor de kinderen bestaat uit een degelijk, zwaar houten deel van een wielontwerp van Leonardo. De deutsche grundligkeit is hier goed in terug te vinden. Pleisterwerk, tegelwerk, alles in Romeinse stijl soms is het mooi, maar zo her en der is het ook vreselijk over de top. Van het weekend zijn hier de Miss Duitsland verkiezingen geweest, de laatste restjes worden opgeruimd en voor het congres morgen is men hard aan het bouwen. Buiten klinkt muziek. Op de binnenplaats staat een grote spiegeltent, waar nu vanavond even geen theater was. In november waren we met Ed zijn ouders naar Preston Palace in Almelo, even moeten we daar aan denken, maar het is hier veel sjieken ingericht.mhet heeft ook een grote welness afdeling. Af en toe lijkt het ook alsof we weer even terug zijn op 1 van de cruise boten. Stil is het in het restaurant. Het eten is Aziatisch of Italiaans . Wij gaan voor het Thaise , wauw, dat is lekker!
In de zomer moet het een gekkenhuis zijn, dat kan niet anders. Nu lijkt het meer de stilte voor de storm.