onze eerste nacht in Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van marleenran - WaarBenJij.nu onze eerste nacht in Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van marleenran - WaarBenJij.nu

onze eerste nacht in Arequipa

Door: Webmaster

26 December 2006 | Peru, Arequipa

Dag lieve allemaal,
Ons hotel, uitgezocht met zorg door Willem en Emmeke heeft zowaar een computer in een soort peep show achtige kast. Je krijgt de sleutel bij de receptie en dan mag je zowaar zomaar achter de computer. Willem en Emmeke hebben echt vergelijkend waren onderzoek gedaan en zijn uiteindelijk bij dit hotel terecht gekomen, minst vies, lekker goedkoop en ze vonden dat het er leuk uitzag. Helemaal waar. Ons ritme is nog wel een beetje verstoord. Vanmorgen om kwart over vijf werden we wakker. Het was al licht en het leven neemt volop zijn gang, dat betekent ook dat er heel veel lawaai op straat is. De eerste uitlaatgassen vinden zich langzaam een weg door de kieren van de ramen en de hoofdpijn begint..... of zou dat komen door de hoogte? We zitten inmiddels op 2800 meter hoogte en dat is wel een grote sprong vanuit Lima dat aan zee ligt. Toen we aankwamen, heel gemoedelijk, het vliegtuig stopt gewoon voor de deur van het hoofdgebouwtje, stonden er veel mensen, maar niet de familie Bonnet met onze neef en nicht. Maar gelukkig kwamen ze met de hele familie en oma, een kleine drie kwartier later aangereden. Ze hadden net wat gegeten. Wij hebben het rustig over ons heen laten komen. Het was lekker in de zon.
We werden in de auto gepropt en Maria en 1 zoon zijn met een taxi achter ons aan gekomen. Eerst hebben we de bagage afgeleverd in het hotel, alle cadeautjes uitgepakt en daarna zijn we lopend samen met Emmeke en Willem naar hun huis gelopen. Daar werden zeer warm ontvangen. Victor is architect en heeft een artistieke inslag. De kerstboom is gemaakt van een soort reuze Kapla. Zag er prachtig uit, allemaal houten palen, zo gerangschikt om een stok dat het er precies als een kertboom uitzag. Het werd een gezellige Babelonische spraakverwarring. Nederlands, Engels en Spaans. Emmeke spreekt al goed Spaans. Leuk om te zien en te horen. We zijn begonnen met Coca thee. Johan kreeg ineens last van zijn maag, misschien door de hoogte. Coca thee is het wondermiddel en de snoepjes ook. Daarna werd er rijkelijk bier geschonken. Cadeautjes uitgewisseld en gewoon lekker kletsen. ´s avonds zijn we gaan eten in 1 van de pizzaria´s van Maria. Het was echt een lekkere pizza. De verhalen over berovingen zijn nog heftiger dan dat je eigenlijk al weet, dus het is erg oppassen geblazen en goed luisteren naar de lokale bevolking. Het is inmiddels tijd geworden voor een ontbijtje. Ik heb gisteren de eerste Peruaanse lekkernijen geproefd bij het ontbijt. Een soort maisbroodje met kip en later op het vliegveld een groene met veel pepers. Heerlijk. Ik geloof dat ze het Tamales noemen. Lieve allemaal, het is tijd voor het ontbijt. Willem en Emmeke komen ons om 9 uur hier halen, zodat we samen de stad kunnen gaan verkennen. Lijkt me erg gezellig. Lieve groetjes. Marleen.