op naar het schip in Genua - Reisverslag uit Genua, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu op naar het schip in Genua - Reisverslag uit Genua, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu

op naar het schip in Genua

Door: marleen

06 Mei 2007 | Italië, Genua

maandagochtend op koninginnendag gaat de wekker om 5 uur. We moeten vroeg op Schiphol komen om met het vliegtuig naar Milaan te vertrekken. Met ons vertrekt de hele familie van Ed, behalve zwager Ronald, die ziet op tegen de boot en het feit dat hij heel snel zeeziek wordt. Ed zijn ouders wilden vorig jaar al met de boot mee omdat ze 45 jaar getrouwd waren, maar toen had Ed zijn vader door een ontsteking geen heup. Ze hebben het daarom een jaar uitgesteld. Ik ben benieuwd, want ik ken de boot eigenlijk alleen maar als veerboot en heb nooit langer dan een dag of drie (Indonesië) op de boot gezeten. De angst is daar dat het een boot is met alleen grijze muizen, maar dat blijkt heel erg mee te vallen. We vliegen naar Milaan en worden met een bus naar Genua gebracht. Samen met ons gaat ook nog een gezin uit Friesland ter ere van een 25 jarig huwelijk. Aangekomen in Genua staan we voor een enorme love boat. Jeetje, wat is dat een grote boot. De Sinfonia, varend onder Panamese vlag. 700 man personeel en 2000 gasten kunnen er aan boord. Alles bevindt zich boven de waterlijn......dat is wel fijn. Het kost wat tijd om aan boord te komen. Veel veiligheidsmaatregelen, maar dat schept ook wel vertrouwen. We nemen goed de tijd om onze weg te vinden en gaan heerlijk met onze snufferd in het zonnetje zitten op het bovendek. Yakuzie en zwembad zijn aanwezig! Er is nog de mogelijkheid om naar een lunchbuffet te gaan, dus we gaan op onderzoek uit. Dit gaat een dichtgroeicruise worden, wat een keuzemogelijkheden en het is allemaal even lekker..... oei. 's avonds hebben we om 7 uur diner, dat gaat in moordtempo, maar het is erg lekker. Ik heb pret met de hulpobers, want deze komen uit Indonesië en ik kan mijn woordenschat van de grote reis aanspreken. Ze vinden het maar wat leuk. Terima kasi! Na het eten gaan we met z'n allen naar het theater, waar een wervelende show plaatsvond. Daarna zijn we moe maar voldaan naar onze hutten gegaan. Gelukkig viel het mee wat betreft de golven, want ik ben helemaal geen held.