tilbake i Norge - Reisverslag uit Gjerdrum, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu tilbake i Norge - Reisverslag uit Gjerdrum, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu

tilbake i Norge

Door: marleen

29 Februari 2008 | Noorwegen, Gjerdrum

Bij opstaan schijnt daar de zon aan een stralende hemel. Helaas is er al heel veel sneeuw verdwenen. Maandagavond hebben we een afspraak met Reidun in Oslo. We besluiten de auto te pakken en in de richting van Kongsvinger en de Noorse grens te rijden. Daar blijkt een medeleerling van Hurdal een motel en restaurant te hebben samen met haar dochter. Daar aangekomen leek het alsof we in de film terecht kwamen. Een soort van rundown cafe, maar wel met mogelijkheden. Voor de zomer zouden ze het pretpark ernaast gaan huren, zodat ze wat meer mogelijkheden zouden krijgen. We kregen een rondleiding en een heerlijke kop chocolade. Zoevend hebben we langs de glomma weer teruggereden naar Gjerdrum. Een prachtig middagzonnetje zorgede voor mooi licht over de velden en het bevroren ijs op de rivier.
's avonds hebben we aan de keukentafel bij Reidun de wereld even aan ons voorbij laten gaan.