dagje stad en afspraak met Gunnar - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu dagje stad en afspraak met Gunnar - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu

dagje stad en afspraak met Gunnar

Door: marleen

29 Februari 2008 | Noorwegen, Oslo

Woensdagavond hadden we een afspraak met Gunnar en Ann Kristin bij de Holmenkollen. De skischans van Oslo. Men gaat deze groter maken. Even was daar het plan om de schans te verplaatsen naar een andere plaats, maar daar is zowat heel Noorwegen tegen in opstand gekomen, dus heeft men besloten om de bestaande schans aan te pakken. Over twee weken zijn er kampioenschappen, ook op de ski, maar alle sneeuw is bijna weg. Met grote vrachtwagens wordt het nu aangevoerd, om toch goede condities te creëren. We zijn met de bus naar Oslo gegaan, zodat we 's avonds met Ann Kristin weer mee konden rijden. We hebben heerlijk lopen slenteren in de zon door de stad. Hier een winkel in, daar even in de zon. Op Akerbrygge hebben we heerlijke gelunched. Hoe heerlijk kan een vakantie zijn.
In de fjord worden nieuwe flats gebouwd en het blijkt dat ze nog meer eilandjes gaan bouwen met daarop appartementen etc. Tja, wie wil er niet aan de fjord wonen?
We hebben gegeten in het Holmenkollen restaurant vanwaar je uitzicht hebt over de hele Oslofjord. Eerst kregen we de ondergaande zon en daarna kwamen daar langzaam de lichtjes van de stad en de weerschijn in de fjord. Heel in de verte vertrok de boot naar Kopenhagen.