een hotel aan het plein van Varberg - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu een hotel aan het plein van Varberg - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu

een hotel aan het plein van Varberg

Door: marleen

29 Februari 2008 | Noorwegen, Oslo

vanmorgen heel vroeg opgestaan. Per moest met zijn vader naar Oslo naar de dokter. Vader is 79, ziet er uit als net in de 70, woont in Spanje, maar was voor wat check ups in Noorwegen. Wij zijn samen opgestaan en hebben nog even aan de grote tafel in de keuken ontbeten. We zijn helemaal in de watten gelegd.
We zijn kris kras door het Noorse land gereden en toen de grens overgestoken naar ED. Tja, je kunt Ed niet voorbij rijden, zonder daar even foto´s te maken en te kijken hoe Ed er in werkelijkheid uit ziet. Een plaatsje aan een groot meer, waardoor ze veel activiteiten in de zomer hebben. Nu was daar de koude wind en het was maar een graad of 4. Na een grote bak koffie met Zweeds gebak zijn we naar Åmal gereden (van de film fucking Åmal) Dat ligt aan het grootste meer van Zweden. Wat een geluk hebben we met het weer. Weer een stralend blauwe lucht, met hier en daar een wolk. De sneeuw is hier echt wel overal verdwenen, maar ach dat maakt ook wel dat het goed rijden is over de droge wegen. Om 6 uur waren we in Varberg en hebben we een leuk hotel gevonden aan het centrale plein. De restaurants stroomden over, maar gelukkig vonden we nog ergens een plekje om te eten. Morgenochtend vertrekken we vroeg, zodat we in Denemarken ook nog even bij een oude vriendin van Hurdal langs kunnen en dan wordt het echt tijd om weer in Nederland aan te komen. Nu nog even genieten van de laatste twee dagen. Twee oude dames schuiven hijgend en puffend aan ons voorbij, daarvoor kwam er al een man voorbij die bijna met zijn neus over de grond sleepte, is dat ons lot????

Wat een ruimte en een rust heerst er hier toch overal. Ed zag zich gisteren al in een houten huis in het centrum van Frederikstad wonen, maar voorlopig gaan we weer richting Delfgauw.