vervolg national geografic - Reisverslag uit Ellisras, Zuid-Afrika van marleenran - WaarBenJij.nu vervolg national geografic - Reisverslag uit Ellisras, Zuid-Afrika van marleenran - WaarBenJij.nu

vervolg national geografic

Door: marleen

01 Augustus 2008 | Zuid-Afrika, Ellisras

We hadden een weddenschap dat de eerste die een neushoorn zou spotten,die zou een ijsje krijgen. Ed was de gelukkige. Daarna gingen we naar een plak waar een mannetjesleeuw en twee vrouwtjes lagen die net in de ochtend een buffel hadden gedood. In het late middaglicht was dat een prachtig plaatje. Vandaar gingen het verder het park in en ineens viel mijn oog op een cheetah en daar was er nog een bij. Wauw, wat een machtig mooie dieren. In feite niet gemakkelijk te spotten, maar doordat er in de lodge een mannetje hartverscheurend aan het brullen was, omdat zijn broertje net was overleden in een operatie voor kanker (dieren die geboren worden en verstoten worden door de moeder worden opgevangen), kwamen deze twee mannetjes polshoogte nemen wat er aan de hand was. Hoeveel geluk konden wij hebben. Daarna nog vanalles gespot, buffels in het zonlicht een prachtig adelaarsnest , de jakhalsen, nog meer neushoorns en de mooiste Afrikaanse zonsondergang tot nu toe. We hebben heerlijk gegeten in de lodge, welke een uitstraling had van het echte oude Afrika. De volgende ochtend zijn we gaan wandelen met een leeuwenjong van 6 maanden oud, ook verstoten door de moeder. Ze worden grootgebracht samen met een labrador, Prince en deze liep met ons mee. Mooi om te zien hoe zo'n kleine dreumes zich ontwikkeld. Wanneer ze groot is gaat ze naar het project waarmee ze fokken. In de lodge hadden ze nog een caracal en een wilde hond. Beiden opgevangen omdat ze of in gevangenschap geweest waren of gewond waren geweest. De avond ervoor kregen we nog bezoek van drie dassen bij het kampvuur. Hihi. wat gaaf...... Gisteren hebben we voornamelijk in de auto gezeten naar Jo'burg om het Nederlandse gezin af te zetten voor hun terugvlucht. We hebben overnacht in een heel mooi Guesthouse in Warmbath of te wel Bela Bela zoals het tegenwoordig heet. Alle plaatsen krijgen tegenwoordig een nieuwe Afrikaanse naam. Nu gaan we terug naar Zazoe en morgen vertrekken wij naar Botswana, een tentenkamp, voor een nieuw avontuur. Wonderlijk om te ervaren dat elke gamedrive er weer een is van andere belevenissen. Vanmorgen hebben we nog de blesbokken, de gnoes, impala's en niala's gezien, heeft Ed nog twee hyena's gespot......ons lijstje is behoorlijk compleet aan het worden. Lieve allemaal, het gaat ons supergoed en we genieten van elke minuut die aan ons voorbij trekt. Nog een week te gaan en daar gaan wij zeker nog even hard van genieten. Liefs.