stand still day op Deerpark - Reisverslag uit Cirencester, Verenigd Koninkrijk van marleenran - WaarBenJij.nu stand still day op Deerpark - Reisverslag uit Cirencester, Verenigd Koninkrijk van marleenran - WaarBenJij.nu

stand still day op Deerpark

Door: marleen

19 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cirencester

Gisteren hebben we de hele dag gewerkt op de school. We zijn een stuk verder gekomen en hebben kunnen praten met degene die het Comeniusproject trekt op Deerpark. We zijn goed op weg.... Onze kinderen waren 's middags klaar met alle voorbereidingen voor de donderdag. Wat hebben zij hard gewerkt. Het is zo leuk om te zien hoe je binnen een paar dagen zo'n team kunt vormen. Drie van het Alfrink en 5 van Deerpark. Buiten was het bewolkt en regelmatig viel er een spat water uit de lucht. Leontien en ik zijn nog wel voor een klein ommetje gegaan, omdat de school steeds warner wordt naarmate de dag vordert. We hebben onze lunch gehad in de school en het was erg lekker. Kinderen van arme gezinnen krijgen een gratis lunch, zodat men weet dat ze in ieder geval 1 goede maaltijd eten op een dag. Ook is er een fonds waarop de school een beroep kan doen voor kinderen die geen gelegenheid hebben om buiten school deel te nemen aan sport of andere activiteiten. Gisteren was er een jongetje om versleten boorden aan zijn shirt die een paar rolerskates meekreeg. Bij een bepaalde supermarkt kun je bonnen sparen en hiermee kan de school extra zaken aanschaffen zoals een computer of zitzekken. Je hebt er duizende bonnetjes voor nodig, maar de verschillende mentorgroepen zijn in behoorlijk competitie met elkaar.
Na school weer terug naar Faringdon waar Hue en Caroline wonen. Woensdagavond is daar de training van Charlie die moet leren om door tunnels te kruipen, over balken te lopen, tegen schuttingen aan te springen en er overheen. Carolin voorspelde weinig gooeds, maar het bleek dat Charlie een stuk harder vooruit ging. Wij hadden in de tussentijd een prachtig uitzicht naar de overkant van het dal. Zoals de Engelsen zeggen: stunning. Daarna was het tijd voor Fish and Chips, ik ben toch maar voor de chickencurrey gegaan. De ingepakte vissen van anderen dropen op de toonbank al van het vet. We lachen veel, dat is nog eens een hele bijzondere toevoeging bij een 5 sterren hotel. Want dat is het. We worden zo goed verzorgd.
vanmorgen weer vroeg op. Het wordt een beetje moeilijker wanneer de wekker vroeg af gaat. De Engelse zinnen komen ook iets minder automatisch de mond uit, toch een teken dat ik een beetje moe aan het worden ben. Vandaag is de grote dag en gaan onze kinderen voor het echie aan de slag met het project. Year 7, de jonkies gaan een introductie krijgen in debatteren en gaan daarna aan de slag met vraagstukken. 1 serieus en 1 grappig. In de middag is er dan een gezamenlijke afsluiting in de aula. Wij maken de opening mee en gaan daarna de verschillende lokalen af waar onze leerlingen en die van het Deerpark als chairman een groep leiden. Leuk om te zien hoe ze het doen en hoe de kinderen reateren. gisteren maakte een gymdocent wel een stomme fout, want hij begon heel langzaam te praten over ajax en Amsterdam en liet met zijn vingers zien dat hij wel 4 x in Amsterdam was geweest, de kids reageerden erg vriendelijk, de Engelse kinderen lagen in een deuk en Caroline heeft hem toch maar verteld dat onze leerlingen beter Engels spreken dan dat zij doet.
Vandaag stelde Louise (assistente van Caroline) ons voor om ons naar Tedbury te brengen (daar in de buurt woont prins Charles en prinses Ann blijkt ook in de buurt te wonen). Ontzettend lief. We hebben daar even wat gegeten en zijn daarna snel op zoek gegaan naar een klein cadeautje voor al het werk wat de leerlingen hebben gedaan om de dag tot een succes te maken. We waren weer op tijd terug voor het eind. Er was een skype verbinding met Marcel. Leuk.... zo heeft hij een beetje mee kunnen maken wat er allemaal gebeurde. Ik heb mij er over verbaasd hoe geconcentreerd de leerlingen bleven. Ze zijn 10/11 jaar oud en dan is een hele dag tot half vier best wel lang.
Het was een groot succes en we hebben heel vaak tegen onze leerlingen gezegd dat we ontzettend trots op ze zijn. Nu zitten we lekker even in Faringdon. Vanavond gaan we uit eten met het hoofd van de school en Jerry (soort van conrector, doet veel internationalisering). Morgen gaan we met de leerlingen die het debat hebben georganiseerd naar Oxford. that is goning to be fun.