op weg naar de Baltische staten. - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van marleenran - WaarBenJij.nu op weg naar de Baltische staten. - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van marleenran - WaarBenJij.nu

op weg naar de Baltische staten.

Door: marleen

24 Juli 2011 | Nederland, Oldenzaal

Landgoed de wilmmersberg vlakbij Oldenzaal! Jullie gaan toch trekken met een daktent??? Ja, maar de eerste nacht hebben we heel luxe in een hotelkamer doorgebracht. De weersverwachting was dusdanig slecht dat we op avontuur zijn gegaan met de tomtom. De naam Landgoed de Wilmersberg klonk zo spannend dat we in iedergeval even wilden kijken. Het is hier prachtig en we gaan zeker nog een keer terug voor een heel weekend Het hotel is van het begin van 1900, maar is heel goed onderhouden. Dit jaar zijn alle kamers gerenoveerd en het ziet er op alle fronten fantastisch goed verzorgd uit. Buiten zwiepen de toppen van de bomen wild heen en weer en komen er flarden van regen aan ons raam voorbij. Het slapen in de tent lonkte erg gisterenavond, maar nu zijn we toch blij dat we voor de ratio zijn gegaan, want het is nu heel slecht weer. Het is ook wel een heel leuke start van onze vakantie. Het kostte toch meer tijd om alles ingepakt te krijgen. Het bleek ook nog dat Ed een ster in zijn ruit had en we moesten toch ook nog even lang een soort carglass, maar gelukkig is dat ook in het weekend absoluut geen probleem. We zijn onderweg naar ons startpunt in Litouwen. We hebben voor a.s. maandag een boot geboekt van Schassnitz (op Rügen) naar Klaipeda. Dit is een havenstad helemaal in het zuiden van Litouwen. Plan is om een rondreis te maken door Litouwen, Letland en Estland en dan via Finland, Zweden weer terug naar Nederland te rijden. We hebben ruim anderhalve dag om in het noorden van Duitsland te komen, dus dat gaat lukken. De Wilmersberg heeft één van de moooiste terrassen van Nederland. Jammer dat er vandaag geen zonnetje schijnt. De konijntjes trekken zich niets aan van de regen en hippen over het gazon. Dit ziet er uit alsnog er iemand met een schaartje het gras heeft bij geknipt. Op de kamer staat een nespresso machine. Hoezo verwennerij. We drinken de koffie op en dan vertrekken we richting de Duitse grens.

• 24 Juli 2011 - 11:25

John:

Zo zie je maar weer, niets is zo veranderlijk als de mens. Daktent op de auto, gewone tent in de auto en dan toch in een hotel slapen, heel verstandig, want het is (en was) en is nog steeds baje slecht weer.
    Veel plezier verder en een hele goede reis.