Woensdag voor het slapen gaan - Reisverslag uit Västerås, Zweden van marleenran - WaarBenJij.nu Woensdag voor het slapen gaan - Reisverslag uit Västerås, Zweden van marleenran - WaarBenJij.nu

Woensdag voor het slapen gaan

20 Februari 2013 | Zweden, Västerås

De tijd gaat hard. Het is inmiddels woensdagavond en we hebben nog maar 1 hele dag hier in Zweden. We hebben twee leuke dagen gehad. Ochtendprogramma op de school en een middagprogramma in de stad. De ene groep naar het circus en de andere groep naar het museum. In het museum is een tentoonstelling van de bekendste Zweedse mode ontwerper. Met een workshop om hoeden te ontwerpen. Bij het circus hebben ze mogen ruiken aan alle dingen zoals jongleren, knotsen,  koorddansen, trapeze. In de ene groep zitten wel twee zeer bewerkelijke jongens die zich behoorlijk misdragen. De ene laat zich vooral heel erg gelden op een vervelende manier.  Daar hebben we wel veel discussie over met de anderen.  Vasteras ligt aan een groot meer en hoewel het heel koud is , is het prachtig bij het water. Gisteren waren ze aan het soort van kitesurfen op het ijs.  Her wordt steeds kouder. Helaas hangt er veel bewolking en gaat de zon niet konen. Regelmatig komt er sneeuw uit de lucht.  Het is nu tijd om te gaan slapen. We hebben een zielige leerlinge met de griep. Ik ben vandaag met haar naar de dokter geweest. Ze had er zo naar uit gekeken en dan zo ziek. Maar gelukkig is het een kanjer en slaat ze zich er goed door heen. Vanavond hebben we gegeten bij het hoofd van de school. Zo leuk om in een Zweeds huis te zijn. Daarna zijn we ook nog bij Ia geweest, zij was vorig jaar ook mee, maar werkt nu op een andere school. Inmiddels denken ze allemaal dat ik Zweeds spreek. Het maakt niet uit met wie je praat. Ik zei al tegen Leontien dat ik vast een ander accent heb gekregen.