kennismaking met de wind van Patagonië - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van marleenran - WaarBenJij.nu kennismaking met de wind van Patagonië - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van marleenran - WaarBenJij.nu

kennismaking met de wind van Patagonië

Door: Webmaster

09 Januari 2007 | Chili, Santiago de Chile

Zijn we bijna bij de grens met Argentinië, in de laatste echte plaats en is hier toch een mogelijkheid tot internet. Dus toch maar even een heel kort berichtje, we moeten ook even controleren of onze vlucht over twee dagen nog wel op de juiste tijd gaat. Het is buiten een prachtig blauwe hemel met witte wolken en een wind!!!!1 Vic had het al voorspeld dat het heel hard kan waaien in Patagonië, nou vandaag is onze eerste kennismaking met dit fenomeen. Het is absoluut niet koud, maar het waait dat het rookt. Normaal hebben wij tijdens het rijden een grote stofwolk achterons aan, maar vandaag werden wij continu ingehaald door ons eigen stof. Het landschap blijft weergaloos mooi. Gistermiddag hebben we een hele rit gemaakt, met voortdurend uitzicht op bergtoppen met sneeuw, meren van groen water en maar hopend op de condor, want die zit hier ook in dit gebied, maar ze waren gisteren duidelijk even op vakantie. Gistermiddag werd het steeds bewolkter. Prachtige luchten om te fotograferen, dus Leen was eingelijk hartstikke blij. We hebben twee Israëlische jongens in ons achterbakkie meegenomen. Zij waren wel blij voor de lift maar waren verkleumd toen ze er weer uit stapten. Vannacht heeft het ontzettend hard geregend. Na een heerlijk diner hebben wij in ons huisje nog even de houtkachel flink opgestookt en zijn daarna heerlijk gaan slapen. We wilden vanmorgen richting de gletsjer gaan, maar deze verdween toch elke keer weer in de wolken. Dus de andere kant op. Chile Chico heeft een microklimaat, meeste uren zon en er groeien hier zelfs abrikozen. Ed is inmiddels binnengekomen en we gaan even kijken naar de site van de luchtvaartmaatschappij. Het grote genieten is nog steeds aan de gang en wordt alleen maar groter. Elke bocht die je neemt heeft een nieuwe verrassing in petto.
Roelinda: dank voor je aanbod, maar het kost teveel tijd om de foto´s over te zetten. Je mag ze allemaal zien wanneer wij weer terug zijn. Heb je iets om naar uit te kijken.
Verder heel veel liefs van ons uit het wilde zuiden. Wanneer je hier het dorp binnen rijdt staat er ook een bord met El Pioniros. Betekent vast de pioniers.
Dag tot de volgende keer. Morgen kunnen we echt niet schrijven en waarschijnlijk overmorgen ook niet. Intussen blijf ik hopen op die ene condor en er schijnen hier ook wilde lamaachtigen te zijn, we blijven heel goed opletten.

groetjes Ed, Johan en Marleen.