op studiereis met school - Reisverslag uit Rome, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu op studiereis met school - Reisverslag uit Rome, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu

op studiereis met school

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

06 Mei 2007 | Italië, Rome

dag,

ik had mij voorgenomen om te proberen om wat te schrijven in Italië, maar dat is me niet gelukt. Met 63 kinderen op stap is er weinig gelegenheid om een computer op te zoeken. Het klooster waar we altijd verblijven heeft geen mogelijkheden. we zijn op 22 april vertrokken om 10 uur in Zoetermeer en zijn met de bus naar Charleroi gegaan. We hebben deze keer zo'n leuke groep dat we eigenlijk 5 dagen hebben genoten met z'n allen. Vanaf het eerste moment werkten ze al mee. Wanneer we in een kerk waren, hadden ze eigenlijk tijd te kort, 's middags om 6 uur gingen er nog 61 mee een museum in. Er is geen onvertogen woord gevallen. Het is voor het eerst geweest dat ik niet moe terugkwam van een studiereis. Het was de negende keer voor mij en het leuke is dat je toch weer steeds nieuwe dingen ontdekt in zo'n stad. Het weer was wat minder dan in Nederland, maar dat was eigenlijk niet zo erg, want daardoor was het goed te doen. We hebben af en toe wat regen gehad, maar dat was verder niet storend. Ik heb deze keer twee mooie schilderijen van Caravaggio gezien in de St. Maria de Popolo. (een van de kerken van het Berninimysterie). In de nacht van vrijdag op zondag zijn we thuisgekomen. Zaterdag heb ik gebruikt om wat te wassen, wat boodschapjes te doen en een beetje bij te komen. Zondag hadden we een afspraak in de Keukenhof met Björn uit Noorwegen. HIj was met een groep bevriende echtparen in Nederland en vond het wel leuk om wat af te spreken. Liv, zijn vrouw, was er ook bij. Ed en ik waren nog nooit in de keukenhof geweest, maar het was absoluut de moeite waard. Ook al was er een deel van de tulpen al uitgebloeid door het mooie weer......er waren er toch ook een heleboel die nog bloeiden of zelfs nog in de knop stonden. We hebben bedacht dat we zeker nog een keer terug gaan, maar dan wat eerder, zodat er meer in bloei staat.

Ik ga hierna wat aparte berichtjes schrijven, omdat we samen met de familie van Ed een cruise hebben gemaakt op de middelandsezee. Ik had gehoopt om op de boot verslag te doen, maar het bleek erg duur te zijn en het ging

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

Actief sinds 15 Dec. 2006
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 175528

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

de wereld ontdekken.

Landen bezocht: