manneke pis - Reisverslag uit Brussel, België van marleenran - WaarBenJij.nu manneke pis - Reisverslag uit Brussel, België van marleenran - WaarBenJij.nu

manneke pis

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg

04 Augustus 2007 | België, Brussel

Yep, weer een vlaggetje bij mijn landenlijstje. Ik moet nog een keer postuum een stukje schrijven over mijn cursus in Engeland in maart, want nu ontbreekt de Engelse vlag.
Ed moest voor zijn werk in Brussel zijn. Wat is er leuker dan vakantie hebben en meegaan. We hebben via internet een leuk hotel geboekt. Dinsdag hebben we eerst thuis in de tuin gegeten en zijn daarna in de auto gestapt. Waarom doen we dit niet wat vaker. Om half elf liepen we naar de grote markt en om elf uur zaten we decadent op het terras van het hotel Metropole. Een 5 sterrenhotel met veel elan. Lag vlak naast ons hotel. Een NH hotel, ook niets mis mee.
Het voelt gelijk als vakantie zo heerlijk met een Belgische pint op het terras te zitten. Woensdagochtend rustig met Ed ontbeten en daarna ben ik de stad ingegaan. We zaten zo centraal dat ik gelijk de belangrijkste winkelstraat in kon lopen. Leuk om slenterend te kijken wat de nieuwe najaarsmode gaat worden. Zou het anders zijn dan bij ons? In deze straat kom je niet veel toeristen tegen , die concentreren zich rond de markt en manneke pis. Het ventje had vanwege het mooie weer geen pakje aan, maar stond in volle glorie met zijn piemeltje vooruit. Een Hollander stond te mopperen op het feit dat alle Japanners toch maar bleven staan. Ze fotograferen alleen elkaar, maar gaan dan ook niet weg. De goede man wilde een manneke zonder mensen erop. Ik ben bang dat je dan midden in de nacht moet gaan. De restaurants sleuren je bijna naar binnen. Ik ben via een wandelroute vanuit een boekje naar de kunstberg gelopen, vanwaar je een mooi uitzicht hebt over de benedenstad. Daarna kwam ik op een klein pleintje terecht waar ik een heerlijke lunch heb gegeten. Lekker met een glaasje rosé erbij. Een mens moet zichzelf toch een beetje verwennen. Daarna heb ik nog drie uur gewandeld aan de hand van het boekje. Mooie straatjes, leuke winkeltjes, veel vrolijke mensen op straat, wat wil een mens nog meer. 's avonds hebben we met Annet afgesproken. Zij werkt sinds deze week bij c&a in Brussel. Ze slaapt dan twee nachtjes in een b&b, dus wat is er leuker dan samen ergens wat eten. We hebben in een Marokkaans restuarant heerlijk gegeten. Kasbah, lekker en niet vreselijk duur. Een afzakkertje op het terras maakte het vakantie gevoel voor ons alledrie helemaal compleet. Nadat we Annet veilig in een taxi hadden gehezen, zijn we moe maar voldaan naar de kamer gegaan. donderdagochtend ontbeten en weer rustig naar het Nederlandse gereden. Het waren maar twee nachtjes en toch heb je het gevoel dat je er helemaal uit bent geweest. Thuis wachtte daar de puinhopen die nog steeds moesten worden opgeruimd. Langzaam, beetje bij beetje komt er wat orde in de chaos. Ik ben nu met de werkkamer bezig. Volgende week donderdag begint voor ons echt de vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Actief sinds 15 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 175519

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

de wereld ontdekken.

Landen bezocht: