sightseeing in de buurt van Kristiansand. - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu sightseeing in de buurt van Kristiansand. - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu

sightseeing in de buurt van Kristiansand.

18 Juli 2009 | Noorwegen, Kristiansand

Het voornemen om vroeg op te staan is niet gelukt. Ed heeft de wekker uitgeslagen en is vrolijk door geslapen en ik heb het niet eens gehorod. Eigenlijk vond ik het wel fijn, want het is erg druk geweest de laatste tijd en ik heb niet echt veel geslapen. Buiten is het grauw en nat, maar het plan is ook om wat binnen activiteiten te bedenken. Wij rijden na een heerlijk ontbijt richting een prestengaard (een oud landhuis/boerderij van een priester) Daar gekomen, bleek dat het gesloten was, wie doet dat nou op een zaterdag in het hoogseizoen, zoals Liv terecht opmerkte. Dan maar plan B naar gimlegaard. Daar kregen wij een rondleiding welke elke keer werd onderbroken door een stuk toneel. Erg leuk gedaan, omdat je daardoor een mooi beeld kreeg hoe het er ooit aan toe moet zijn gegaan. De actrice was trouwens erg goed. Vooral de kinderen vonden het geweldig. Ooit gebouwd als vakantie en zomerwoning van een scheepsreder werd het later de vaste woonplek van de familie. Daar omheen is een prachtige botanische tuin gekomen, maar daarvoor was het nu te nat. Na een heerlijke kop koffie met koek, zijn wij weer richting huiswaarts vertrokken. Inmiddels was het gaan stortregenen. De buik is vol met een heerlijke vissoep, de regen lijkt wat minder te worden en de verwachting lijkt voor morgen oké. Dan kunnen wij met de boot van Björn en Liv een stukje van de kust verkennen en dat lijkt ons wel helemaal geweldig. Laten we de vingers maar kruisen......