op een luxe landgoed bij de Veluwe - Reisverslag uit Ellecom, Nederland van marleenran - WaarBenJij.nu op een luxe landgoed bij de Veluwe - Reisverslag uit Ellecom, Nederland van marleenran - WaarBenJij.nu

op een luxe landgoed bij de Veluwe

Door: marleen

02 Januari 2010 | Nederland, Ellecom

Zaterdagmorgen, het geluid van kinderstemmen wekt ons uit een lange, diepe slaap. Buiten is het grijs, over het landgoed ligt een waas van rijp. Het is hier niet bedekt met sneeuw, maar je ziet aan alles dat het hier al dagen vriest. De kussens van de loungebank, buiten in het park zitten aan de zittingen vastgevroren. Ik zit nu in de gang bij de receptie en heel af en toe dwarrelt er een sneeuwvlok naar beneden. Wij gaan zo direct een wandeling maken op de Posbank, een stuk Veluwe, wat heel dicht in de buurt van Ellecom ligt. We logeren in landgoed Avegoor. Ooit zal dit een luxe buitenverblijf zijn geweest, nu is het een hotel, met daar aanvast een vleugel met moderne kamers en conferentie ruimte. Het geheim voor alle kinderen zit er in dat ze een zwembad hebben en een sauna. Gisteravond om tien uur zaten er nog ouders met hun kinderen in het zwembad. Wij zijn gegaan voor het culinaire arrangement en hebben ons tegoed gedaan aan een vijfgangen diner.
Even terug naar Groningen. Wij zijn oudjaarsdag vertrokken uit het Noorden. Het sneeuwde onderweg, maar niet zo dat je er veel last van had. Met name het landschap tussen Assen en Zwolle was prachtig bedekt met een laag poedersuiker over de bomen en het gras. Kijkende het bos in, kon je zien dat de paden en wegen spiegelglad waren. Hoe dichter we bij Utrecht kwamen, hoe groener de wereld werd. We zijn bij een schonezus in Utrecht even koffie gaan drinken en daarna zijn we naar vrienden gereden in Wijk bij Duurstede. Oud en Nieuw gingen we daar uitluiden met hun gezin. Het was gezellig. Lekker gegeten, een spelletje gespeeld, oliebollen gegeten, wat tv gekeken en daarna de bubbels en het vuurwerk. 1 januari zijn we na een heerlijk ontbijt en bergen koffie vertrokken richting Arnhem. Hier hebben we nog twee nachtjes geboekt om onze minivakantie compleet te maken. Ooit is Ed hier een paar keer voor zijn werk geweest. Ze zijn nu overgenomen door een andere keten en vroegen naar alle verbeterpuntjes. Je kunt wel zien dat een aantal zaken weer opgeknapt moeten worden. Wij zitten in een designkamer, maar de lamp hangt net te scheef van het plafond af, teveel putlucht in de badkamer, maar het is wel een heerlijke kamer met een hele grote lounge bank. Buiten dalen er nu grote sneeuwvlokken naar beneden. Ik ga Ed opzoeken zodat we even naar het bos kunnen.