excursie met school - Reisverslag uit Rome, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu excursie met school - Reisverslag uit Rome, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu

excursie met school

Door: marleen

29 April 2008 | Italië, Rome

hoewel al niet meer in Italië toch nog even terug mijmeren naar een super leuke inspirende week met een hele gezellige club leerlingen en leuke collega's. Rome, de stad vah het verleden en de toekomst.....Alles kom je tegen en zelfs één stukje moderne architectuur om de ara pacis. Even leek het er naar uit te zien dat we werden aangevallen door een buikgriepvirus. Binnen een dag waren er 4 echt ziek en 1 niet lekker. Zo dicht op elkaar zou het een hele goede bron van infectie zijn, maar gelukkig bleef het bij de paar leerlingen die het opgepikt hadden.
Elke keer is het weer een feest om weer in Rome te zijn en telkens zijn daar weer de nieuwe ontdekkingen. Waarschijnlijk doordat je niet meer je ogen hoeft te richten naar de highlights, is er meer ruimte voor de nieuwe bijzonderheden. doordat deze keer het weer wat minder betrouwbaar was hebben we gegocheld met het programma. De leerlingen raakten helemaal in de war, want in het programmaboekje stond toch een hele andere volgorde. Maar met slecht weer in Ostia was geen optie en in het Vaticaan loop je droog. Zo hebben we nog wat meer aanpassingen gedaan.
We waren helaas laat terug op de vrijdag. 3 uur 's nachts in Zoetermeer. We hebben veel gelopen, veel gezien. De groep was een supergroep, altijd optijd en nooit klagen, wat wil een docent nog meer..... Soms even de moeie voeten vergeten, hoewel dat eigenlijk heel erg mee viel. een goede nachtrust en de vermoeidheid was weer weggetrokken.