in het hoge noorden - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marleenran - WaarBenJij.nu in het hoge noorden - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marleenran - WaarBenJij.nu

in het hoge noorden

Door: marleen

29 December 2009 | Nederland, Groningen

dinsdag 29 december, de dag dat Ed en ik, 11 jaar geleden onze eerste echte afspraak hadden. Wat was het spannend om in Schoonhoven aan te bellen en na een korte rendez vous in Iran, elkaar voor het echt te zien in Nederland. Nu het zo onrustig is in Iran,heb ik daar vaak aan moeten denken. Wat gaat de tijd dan toch hard. 11, het gekken getal en wat zijn we blij dat we ervoor gegaan zijn.
We zitten voor twee nachtjes in Groningen. Vorige week was het de week van de lappenmand en leek het erop dat we weinig leuks gingen verzinnen voor de Kerstvakantie. Leen vertoefde tussen het bed en de bank met een antibioticakuur en Ed begon aan het einde van de week ook te snotteren. Gisteren hebben we geconstateerd dat het ergste voorbij is en dat het eigenlijk wel tijd werd om iets te gaan ondernemen.
Wat is het toch fijn dat je dan achter de laptop kunt kruipen en kunt reizen in de hotelwereld.
We zitten in een NH hotel in het midden van het centrum van Groningen. Sfeervol, met grote haarden en toch voorzien van alle moderne gemakken, die je je als mens maar kunt voorstellen. Het is een oud hotel, met een nieuwe vleugel, maar met een gezellige entourage. Het publiek varieert van heel jong tot oud. De Kerstbomen geven met hun lichtjes een stil leven in de glazen erker aan de achterkant en de grootste boom staat buiten op de patio. Men is uitermate vriendelijk.
De weg hier naartoe verliep voorspoedig, maar hoe verder we naar het noorden kwamen. hoe meer de wereld er 1 werd van de winter. De thermometer van de auto zakte naar beneden, de weilanden lagen om ons heen met een witte laag van rijp. Hier en daar er nog de grote hopen sneeuw, welke vorige week in de sloten waren gewaaid en nu nog steeds in de schaduw niet zijn weggesmolten. Het is hier koud, tja, we zitten dan ook in het Noorden, wat wil een mens nog meer. De wind is er 1 van waterkou en de ijzel en sneeuw welke voorspeld waren laten nog even op zich wachten. Lopende door de stad, moet de kraag omhoog en de sjaal om de oren. Wat hebben we vandaag gedaan.....geld uit gegeven in de Bijenkorf en verder hebben we heerlijk in de bistro van het hotel gegeten. We hebben gevierd dat we al 11 jaar gelukkig zijn met elkaar en we hopen dit nog heel langs voort te zetten. Ed zit met de krant voor de open haard en morgen gaan we de stad verkennen. Oud jaarsavond gaan we vieren in Wijk bij Duurstede en daarna gaan we nog een paar nachtjes naar een landgoed. Toch even dat gevoel van het weg zijn en vakantie hebben. Er heerst rust in het hotel. Straks gaan we heerlijk slapen, ik kijk er nu al naar uit.