op bezoek bij Deerpark College in Cirencester - Reisverslag uit Cirencester, Verenigd Koninkrijk van marleenran - WaarBenJij.nu op bezoek bij Deerpark College in Cirencester - Reisverslag uit Cirencester, Verenigd Koninkrijk van marleenran - WaarBenJij.nu

op bezoek bij Deerpark College in Cirencester

Door: marleen

17 Mei 2011 | Verenigd Koninkrijk, Cirencester

Ik zit samen met Leontien in de bibliotheek van een Engelse school in Cirencester. Een aantal leerlingen van onze school zijn hier voor een internationale stage en in Engeland willen ze dat er volwassenen (leraren) meekomen. Vandaag begrepen we dat omdat er een jongen mee is, het andersom zo zou zijn geweest dat er verplicht ook een mannelijke docent mee zou moeten komen. Gelukkig zijn ze bij ons niet zo streng en zitten wij nu samen op een werkplek, zodat we wat voorbereidingswerk kunnen gaan doen voor een project dat volgend jaar van start zal gaan. We hebben het ongelooflijk goed getroffen. We zitten bij Caroline en Hue in huis en het zijn geweldige schatten. Ze hebben een Labrador van een jaar oud genaamd Charlie en hij weet net als een kleine ondeugd de aandacht behoorlijk naar zich toe te trekken. Cirencester ligt tussen Bristol en Londen in. Londen is ongeveer een uur hier vandaan. Het landschap is zoals je verwacht vanuit de Engelse detectives. Glooiend door de heuvels en overal grote heggen als afscheiding en soms ook wel drystonewalls. Muurtjes die zijn opgebouwd zonder cement. Wat een pitoresque dorpjes kom je tegen wanneer je door het landschap rijdt. We hebben een prive chauffeur: Carolin. Het stadje is zoals je van een Engels plattelandsstadje zou verwachten. Ze hebben een geweldig leuk Art center. Vandaag hebben we daar ook een afspraak gemaakt met onszelf. Heerlijk om daar een grote pot thee leeg te lebberen. De kinderen zijn druk in de weer met het organiseren van een debat dag. Zij gaan de leerlingen voorbereiden en begeleiden. Wij gaan als toeschouwer kijken hoe ze dit doen. Verder gaan ze heerlijk hun eigen gang. Vrijdag gaan we met de hele bubs naar Oxford. Dat lijkt ons erg leuk. Gisteren hebben we een korte sightseeing gehad en zijn we naar Burford geweest. ook zo een typisch Engels stadje met een stromend rivierjte. (in gedachten dobbert hier al een lijk van de midsummernightmurders). Ik zal mijn fantasie niet te hard van stapel laten gaan. We moeten nu echt aan het werk gaan. Gisteren hebben we een muziekles bijgewoond. Het is toch wel een iets ander regime hier. We hebben wel geconstateerd dat deze school een stuk onformeler is dan de school waar we twee maal zijn geweest in Carlisle.

• 17 Mei 2011 - 09:52

Jes:

Leuk jullie verhalen van het Deerpark College.
    Zit net een mail naar Kurrie te sturen om haar alsnog te feliciteren met haar verjaardag afgelopen zaterdag...knuffel!
    Nou girls, have fun, enjoy your nice cup of tea and see you soon, love XXX-Jes