Safari in de Sahara van het noorden - Reisverslag uit De Cocksdorp, Nederland van marleenran - WaarBenJij.nu Safari in de Sahara van het noorden - Reisverslag uit De Cocksdorp, Nederland van marleenran - WaarBenJij.nu

Safari in de Sahara van het noorden

22 Augustus 2012 | Nederland, De Cocksdorp

De truc zoekt rustig het spoor door het mulle zand. De steiger verdwijnt langzaam in de verte. Het hoge water zorgde er voor dat we de eerste honderd meter door het water zijn gereden. We hobbelen over zanderige hobbels naar de westkant. Plaats: Vlieland. Met de vriendschap steek je over van Texel maar Vlieland alwaar een grote truc de gasten over de vliehors, langs het witte reddingshuisje naar de Noordzee kust, het huisje is altijd open voor drenkelingen. Tegenwoordig maken ze er in de zomer een avontuur van door met de vlielandexpresse hiernaar toe te rijden en een groot kampvuur te maken. Langs de kust steken tientallen zeehonden hun kopjes boven het water. Zondag hebben we al een robbentocht gemaakt, terwijl het nog niet helemaal laag water was en de Robben als dolfijnen langs de boot kwamen.
De truc brengt je naar het posthuys waar je een fietseling huren. Samen met Johan peddel ik over het eiland naar het dorp. Eerst lekker koffiedrinken op het strand met een grote granberryvlaai en dan door naar het kleine dorpje voor een lunch hapje. Het is eerst bewolkt, maar al snel trekt het open. Bijna windstil is het prettig fietsen. Moe maar voldaan keren we weer naar Texel terug. Het is een aparte gewaarwording om eerst in Afrika op safari te zijn en door het zand te ploeteren. Nuis het de tijd om alle indrukken een plekje te geven en te verwerken. We hebben een prachtige reis gemaakt, waarvan Zuid Afriks en Botswana heel relaxed waren, maar Zimbabwe doet iets anders met je. Je moet alerter zijn en het het zet je tot nadenken, maar de mensen zijn fantastisch vriendelijk..... We gaan maar weer dromen over een volgende plan.