Hoedspruit na Kruger - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van marleenran - WaarBenJij.nu Hoedspruit na Kruger - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van marleenran - WaarBenJij.nu

Hoedspruit na Kruger

16 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Terug in Zuid Afrika. Het ressort beschikte over een geweldig zwembad met warmwater bij de avond duik bleek het 42 graden te zijn. Een apart huisje was speciaal voor reuma. Het is apart om in zo'n dampend bad in het donker te zitten.  Veel, geelste dikke Zuid Afrikaners dobberen rond met zo'n drijfbuis. De camping  lijkt veel pensionados te herbergen. Hele kampementen met schotelantennes etc. In de ochtend komen de dames in roze bad jassen en pantoffels naar de douche. Enige verschil is dat de pyamabroek een andere kleur heeft.  Het is overal ter wereld hetzelfde,mensen creëren hun eigen thuis op een camping. De toiletgebouwen zijn geweldig en de douche is heet, maar ik wordt altijd wel een beetje ongelukkig van dit soort campings. Rex, Ed en ik hebben nog een late burger gehaald in het restaurant, maar dat ging met moeite. Onze achterbuurten bedenken heelvlees dat ze de caravan in gaan pakken, signaal voor de zwemlustigen onder ons om nog een keer in het warme bad te gaan, Leen gaat lekker douchen. Een accountant uit Zimbabwe stond samen met ons in de rij en is ook in het resort (het lijkt een beetje op center parcs). Hij verteld dat het wel wat beter gaat in Zimbabwe, maar dat het leven wel stressvol is. Zij gaan af en toe even naar tsipisi en kopen dan gelijk kleren voor de kinderen en gaan daarna weer uitgerust terug.
Het laatste deel van de reis is ingegaan. We rijden richting Krugerpark, al waar we twee nachten op een rustig kamp zullen staan. De honger naar wat katachtigen wordt steeds groter, maar het wil niet zo heel erg lukken. Weer zien we veel olifanten, misschien is deze reis wel voorbestemd om in het teken van de olifant te staan. Delen van Kruger branden, zou dat de bedoeling zijn? Antistroopunits worden afgezet en verdwijnen in het bushveld. We zien een impala telkens door zijn voorpoot zakken alsof het gewricht is gebroken. E is niemand die hem uit zijn lijden kan verlossen.
Woensdag 15 augustus. Voor de laatste keer knettert het houtvuur in het tzendze rustic  camp. Een klein campinkje behorende bij het Krugerpark. Er zijn zo'n 35 plekken, mooi verspreid in het bos. Daarnet zagen we de weerschijn van de ogen van hyena's achter het hek en nu klinkt in de verte de roep van een olifant. We hebben potjekos gegeten, een typisch zuid afrikaanse stoofpot. Lekker, edoch voedzaam. De dag was er een van ontspanning. Wij zijn om kwart voor zes opgestaan voor een gamedrive door het park. Wemelen een kat gezien in de schemer, waarvan we niet duidelijk weten wat het was. Bij een watergat hebben we genoten ven een visarendfamilie die behoorlijk actief waren. Een sadlebildstork met twee jongen stapte hier vrolijk tussen door. We hebben drie uur rond gereden en zijn om negen uur gaan ontbijten. De camping is eco, met licht op zonnepanelen en vanmorgen een douche in de zon in de buiten douche. Heerlijk. Voor de lunch zijn we naar Mopani camp gereden. Het restaurant heeft prachtig uitzicht op een stuwmeer . Een natje en een droogje en daarna nog een middag rit. Niet heel succesvol , maar we hebben wel wat leuke dingen gezien. Een liggend olifanten jong onder de ouderen. Liggende olifanten in de schaduw. Een gigantische kudde buffels, maar nog geen neushoorn en luipaard. Wie weet morgen. Dan rijden we richting Hoedspruit en dan naar......... Johannesburg. Vrijdag vliegen we weer terug naar huis. We hebben de big five Vanmorgen zagende een luipaard mannetje oversteken en we hebben eenf familie neushoorn gezien. Nu zitten we aan het vuur op een terras van een mooi restaurant. Het laatste logies is een super luxe huis met een mooie buitendouche? Wat een verwennerij na zoveel dagen in de daktent. Morgen gaan we richting Johannesburg. Misschienn via de panorama route. Nu gaan we lekker eten. Zaterdag zijn we weer thuis met een koffer vol ervaringen. Zimbabwe kwam het meeste binnen. Botswana is een gelijk land om rond te reizen.