Regent het altijd in Bergen? Nee! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu Regent het altijd in Bergen? Nee! - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu

Regent het altijd in Bergen? Nee!

Blijf op de hoogte en volg

12 Oktober 2012 | Noorwegen, Bergen

Heel vroeg komt er leven op onze hotelkamer. Iemand moet werken en iemand is vrij en dat ben ik. De donderdag was een lange dag en ik draai mij nog even heerlijk om. Ik wordt weer wakker van een bliebje van Leontien   Tijd om te douchen en te ontbijten. Het is onvoorstelbaar wat er allemaal wel niet staat. Je kunt hier de hele dag door blijven eten. Wat een genot. Ik nestel mij in een hoek en lees Bergens Tiden de lokale krant. Wat een feest is het toch om weer hier te zijn. Het gonst om mij heen van de bedrijvigheid en ik zit op een eilandje. Ze zeggen dat het altijd regent in Bergen, maar er is een strak blauwe lucht. De zon werpt lange schaduwen op de straat. Indian summer in Noorwegen. Op internet heb ik telefoonnummers opgezocht die mij mogelijk kunnen leiden naar mijn oude muziekleraar van Hurdal Verk Folkehøgskole. Her eerste nummer is raak en aan de andere kant van de lijn hoor ik ontroering. Ik word opgehaald en een uur later zitten we aan de koffie met taart en ijs en gaan de herinneringen over tafel. Het voelt alsof het verloren kind weer thuis komt, maar dan wel heel positief. Ed is vroeg klaar en blijkt in de buurt te zijn en kan mij op komen halen. Ik vind het fijn om een stukje geschiedenis met hem te kunnen delen. Bijzonder is her ook om te merken dat je elkaar lang nier hoeft te zien, maar dat je nog verbonden kunt zijn. Terug in de stad lunchen we met ons gezicht in de zon. Het is zelfs lekker warm en dat in Noorwegen.  We redden het aan het einde van de middag nog om samen nog even naar het oude gedeelte aan de haven te lopen. Bryggen, in de zomer kun je hier over de hoofden lopen en nu is daar de late namiddagszon. Her en der is er nog een terrasje en vangen mensen de laatste stralen. Veel winkeltjes zijn dicht, maar dat wat er open is, is leuk  De grote vismarkt die er in de zomer is die is er nuet en ook de talloze kramen met truien etc zijn er niet  Het is duidelijk na seizoen. Ik verwen mij zelf met een ring en een ketting van zilver. Souvenir! Ons hotel ligt geweldig centraal. We kijken uit op een aantal kunstmusea. Deze keer is er geen tijd om ze te bezoeken, maar het is zo goed te bereizen dat we zeker een keer een lang weekend terug kunnen gaan. Je kunt ook niet alles op 1 dag doen  Synnøve en Oddvar hebben zelfs een appartementje hier, dus als we het beter afspreken..... Bergen is een universiteitsstad, je komt veel jonge mensen tegen.  Dat maakt het wel heel gezellig. We zijn ook nog een stukje door een oude wijk gelopen met prachtige, scheefhangende huizen alsof ze elkaar in evenwicht houden.  Veel design, her is dat we met het vliegtuig zijn anders.... Morgen rijden we met  de auto naar Valen, waar Oddvar en Synnøve wonen. Ik verheug mij nu al op de rit, want het landschap is prachtig met alle kleuren van de herfst en dat in combi met al het water rond de eilandjes en fjorden. 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Actief sinds 15 Dec. 2006
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 176031

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

de wereld ontdekken.

Landen bezocht: