Een grauwe dinsdag - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van marleenran - WaarBenJij.nu Een grauwe dinsdag - Reisverslag uit Heidenheim an der Brenz, Duitsland van marleenran - WaarBenJij.nu

Een grauwe dinsdag

26 Februari 2013 | Duitsland, Heidenheim an der Brenz

Dinsdagmorgen, buiten is het grauw. We zijn toch in Duitsland. Ed is met zijn collega vertrokken naar een klant. In het hotel zijn daar de geluiden van alles wat te maken heeft met het weer klaar zijn voor een nieuwe lading gasten. Alles gaat echt op zijn Duits. Er wordt geen enkel hoekje overgeslagen. De gondelier draait nog steeds zijn rondjes. Vanavond gaan we richting Heidenheim. Ed zijn collega is helemaal lyrisch over het hotel. Wat is het toch leuk om te zien dat we allemaal met een andere bril op kijken. Het Colosseum in de sneeuw. Het is koud en er hangt een gordijn van lichte sneeuw voor het gevaarte. Ik zit hier ontspannen en fluweelzacht na allerlei behandelingen op een grote rode bank. Naast mij een pop in een vitrine met de kledij van de Zwitserse garde van de paus. Na de lunch is Ed vertrokken naar zijn tweede klant, straks rijden we richting het oosten voor de volgende bestemming. We hebben een goede auto, maar op zich hoeft de sneeuw niet echt door te zetten. In het donker is het altijd wat onplezieriger rijden. De sneeuw is gestopt rond vier uur, maar eenmaal richting Heidenheim blijkt het toch gesneeuwd te hebben. De wegen worden goed schoon gehouden, maar het landschap ziet er uit als een kerstkaart. We slapen vannacht in een best Western, vlak bij het slot van Heidenheim. Modern gebouw, smaakvol ingericht, zo anders....... Hier is bewust gekozen voor een niet hoog, strak gebouw, zodat het niet de aandacht wegneemt van het echte slot. Ik ben benieuwd hoe het er morgen bij daglicht uitziet. Nu is het erg mistig, als een echte Dakar navigator heb ik Ed langs de laatste kilometers geloodst. Weinig zicht, rest sneeuw en een weg die onbekend is. We zijn er! Heidenheim heeft een kunstmuseum met een tentoonstelling over de expressionisten, dus ik ga morgen eens kijken.. Na alle welness even tijd voor wat andere ontspanning.......ze schijnen ook een heel mooi winkelcentrum te hebben, dus misschien wel shoppen tot ik ga droppen. Ik zie er inmiddels minstens 10 jaar jonger uit met zachte, strakke huid. Misschien moet ik dit maar wat vaker doen!

• 27 Februari 2013 - 11:32

Roelinda:

Ben natuurlijk wel benieuwd naar dit hotel waar ze zo lyrisch over zijn ;-)
    Inderdaad een momentje voor jezelf is altijd lekker maar moet bekennen dat ik ook altijd moeite heb om zoiets voor mezelf te plannen. Heb al sinds okober een bon voor een behandeling liggen maar nog steeds geen afpraak gemaakt. Misschen toch maar doen, altijd fijn je 10 jaar jonger te voelen (gniffel).
    Veel plezier nog, groeten vanuit kantoor Rotterdam!
    AND KEEP ON BLOGGING! Lees met veel plezier je verslagen!