De zon maakt alles mooier - Reisverslag uit Venetië, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu De zon maakt alles mooier - Reisverslag uit Venetië, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu

De zon maakt alles mooier

24 Oktober 2013 | Italië, Venetië

Onze laatste avond in Venetië de tijd vliegt wanneer je het naar het zin hebt. Een dag die voorspeld was met onweer en regen kreeg een gouden randje door de zon. Waren daar vanmorgen nog wat spetters, in de middag prachtige wolken en de zon. Venetië is een stad met veen kerken, maar het bizarre is dat je leeg kunt lopen op alle kerken. Ze vragen minimaal 3 euro entree per kerk en er zijn er veel. Vandaag stuitten we op een franciscaner kerk met een prachtige kloostertuin. Dubbel, aan elkaar verbonden. Ons plan van de dag was om via de noordkant naar de Biënnale te gaan. Dit lukte redelijk, met een mooi pad langs de buitenkant van het Arsenaal met zicht op een met zon verlicht Murano. Aan deze kant veel Chinese kunst. Mooi en divers , maar onmogelijk om naar het zuiden te komen. Er restte ons niets anders dan weer terug te lopen. Inmiddels was daar nog meer zon. Als echte toeristen besluiten we om op de kade in de zon te gaan zitten en een pizza te eten. Het is druk o deze boulevard en het is een komen en een gaan van veerboten naar het Lido. ( het strand). Ons voornemen voor de Biënnale strand een beetje. Het is te mooi weer om veel geld te betalen voor veel kunst binnen. Er ligt een boot voor Portugal die ook nog een half uur ging varen. ..... In het ruim ervaar je de suggestie van een onderwater wereld gemaakt van allerlei naai- en borduur- en breitechnieken met daarin kerstverlichting met een lichtkegel. Kleuren: wit en blauw, net als de tegeltjes aan de buitenkant van de boot. Portugese muziek dwarrelde over het bovendek. Wat een rust en goede sfeer. Na de boottocht wandelen we terug naar de stad. Het paviljoen van Kenia en Nieuw Zeeland bezoekend. De zon kleurde de gevels zacht geel met het Kate middag licht en het klotsen van het water werkt rustgevend. Slingerend over bruggetjes en door steegjes wandelen we de avond in met als stop een rustig plein waar ze heerlijke tong serveren. Wat kan het leven toch goed zijn. Nu, na een afzakkertje bij de Rialto brug en de bar met jazz om de hoek zal het goed slapen zijn. Morgen hebben we nog een halve dag en dan zit het er weer op. Wat een bof hebben we gehad met het weer en wat is Venetië toch een leuke plek!