Terug naar huis! - Reisverslag uit Venetië, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu Terug naar huis! - Reisverslag uit Venetië, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu

Terug naar huis!

25 Oktober 2013 | Italië, Venetië

Marco Polo Airport. Het is net kwart over vier. Over een uurtje gaan we de lucht in terug naar Amsterdam. De tijd is voorbij gevlogen. Vanmorgen werden we wakker met een lichte deken van mist over de stad en die is pas een half uur geleden opgevouwen door de zon. Venetië, herfst en mist lijken onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Mystiek. Gebouwen en torens lijken op te gaan in het geheel van het universum. Een zweem van nattigheid ligt over de dingen. We laten ons niet afzetten in de koffie tent. De ober vraagt 4 euro, ik betaal, maar wacht net zolang totdat er cappuccino aangeslagen gaat worden en zie daar...... De ultieme poging om een toerist een pootje te lichten of een poot uit te draaien. De koffie daarentegen was van super kwaliteit. De ochtend staat voor nog wat Biënnale tentoonstellingen en tot onze verrassing staan we voor het paleis waar Antonio Tapies is. De combi van Tapies, met topstukken uit de kunst, en de verzameling van de "ooit" eigenaar van het vervallen, maar o zo mooie palazzo. Wat een cadeautje ! Bij de ponte Rialto gaan we voor de lunch. Drie verschillende bruscetta's. Tomaat, champignon en artisjok. Heerlijk. Helaas is het dan echt tijd om de koffer op te halen en naar het vliegtuig te vertrekken. Het is druk op de boot en deze keer schommelen we wat heftiger over de lagune! Veel dingen zijn we niet aan toe gekomen, veel hebben we onverwachts gedaan. Wat een heerlijke stad! Het is goed geweest en ook weer leuk om terug naar huis te gaan.