Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van marleenran - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van marleenran - WaarBenJij.nu

Dubai

23 December 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Kijkend over een azuur blauw zwembad, langs de palmbomen, zie ik een gebouw als een kurkentrekker omhoog draaien. Aan de gevel vast hangen 7 kleine figuurtjes als spinnen tegen de gevel. De glazenwassers. Ze bewegen zich al de hele dag op en neer. Door de draaiing van het gebouw is het niet mogelijk om'et een bakkie naar beneden te gaan. Achter ons klinkt het geroezemoes van kinderen die van een waterglijbaan af komen. Habtoor beach Spa Resort in Dubai. We zijn hier met de hele familie van Ed. Zijn oudste nichtje woont en werkt hier. Opa wilde heel graag zijn oudste kleindochter zien en wie weet gaat dat fysiek niet meer volgend jaar. Tot zaterdag zijn we met de hele familie bij elkaar, daarna gaan wij nog zes dagen naar Oman. Het is een bijzondere wereld. Het is een mooi hotel met een waanzinnig ontbijt, maar het zit wel voor 70 % vol met Russen. Onze kamer ligt op de 19e verdieping met uitzicht op zee. Gisteravond hadden we een gratis lichtjesfestijn. Zaterdagavond half tien zijn we vertrokken. Schiphol was 1 groot kerstspectakel. Prachtig!! De hoop om wat te slapen in het vliegtuig was een ijdele. Resultaat: geradbraakt aankomen in Dubai! Wat uurtjes slaap lost het deels wel op en het resort nodigt ook wel uit tot een stapje terug. Ed zijn vader is gerust. De hele familie is nu compleet. Dubai......wat maakt het tot wat het is? Het voelt als een dubbele wereld en dat is het ook echt wel. Aanvliegend, zie je de zandduinen en de woestijn. Zodra je geland bent en buiten het vliegveld komt, stap je in een wereld die volledig geregisseerd wordt door de mens. Staande op het strand kun je van hieruit de rij electriciteitscentrales zien die verantwoordelijk zijn voor de energie toevoer. Rond elke boom, op elk grasveld liggen irrigatie slangen. Het hotel heeft een airco voorziening zo groot als twee tennisvelden. Al het werk of veel van het werk wordt gedaan door low cost mensen. Pakistan, Iran, India, Filippijnen, Indonesië. Hier om het hotel heen schieten de wolkenkrabbers als paddestoelen de grond uit. Vijf jaar terug was hier alleen maar zand, zand en zand. Naast mij is een discussie gaande of het klimaat nu gaat veranderen omdat er zoveel kunstmatig geïrrigeerd wordt waardoor er heel veel bomen ontstaan etc. De kraaien maken ruzie om een bus pringels. Een cruiseboot laat weten dat ze komen of dat ze gaan. De wetenschap dat we nog veel landschap en cultuur gaan zien in Oman, maakt wel dat ik heerlijk ontspannen op het ligbed kan zitten. Voor architecten moet deze regio een walhalla zijn. Men onderscheidt zich door detaillering en vorm.

• 23 December 2013 - 16:06

Ellen:

even in Dubai terwijl ik gewoon op de bank zit met een glas rood en een kerst-cd...Heb het goed, lieve Leen en Ed, een zalig kerstfeest in de beste zin van het woord. xxx

• 23 December 2013 - 17:26

Leontien:

Laat dat resort z'n werk maar even doen Marleen! (Weet je wel wat een pokkeweer het hier is) En dan kan rupsje- nooit -genoeg weer wat nieuwe beelden op het netvlies zetten. Heb het heel goed, samen en af en toe in je uppie op zo'n ligbedje. 1010

• 23 December 2013 - 21:19

Harry En Marga Ran:

Vanaf een stormachtig Texel wensen we jullie prettige feestdagen en ook alvast een goed 2014.
    Geniet van al het nieuwe dat je ziet en waarover je je verbaast ;ik dacht eigenlijk dat je al genoeg gezien had om niet verwonderd te zijn. Goede reis verder,we volgen het wel; groeten,Harry en Marga

• 24 December 2013 - 10:32

Ingrid :

Lieve Marleen, wat een prachtige manier om even los te komen van school na al die drukke dagen. Hmmm moet heerlijk zijn die zon op je lijf! Geniet van alles en iedereen en rust lekker uit. Gezellige dagen en een fantastisch 2014. Groeten ook aan Ed.

• 24 December 2013 - 13:05

Ben En Marjo:

Hoi lieve zus en Ed,

Dat was zaterdagavond een flink stuk vliegen. Tot een flink stuk boven Turkije heb ik jullie kunnen volgen,maar toen was het bereik weg en ook ruim bedtijd. Zondag nog wel het laatste stukje via de replay gedaan. Daar gaat heel veel naar toe. De Emirates, Etihads, Omans, etc.. Rust maar lekker uit, dat is wel nodig en ook voor de koninklijke! Geniet ervan.

P.S.

De kranten komen.