Winter in Hamburg - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van marleenran - WaarBenJij.nu Winter in Hamburg - Reisverslag uit Hamburg, Duitsland van marleenran - WaarBenJij.nu

Winter in Hamburg

Blijf op de hoogte en volg

30 Januari 2014 | Duitsland, Hamburg

Hamburg, nog niet eens zo ver naar het noorden, maar winter is het hier. Een snijdende, koude wind aait mijn richting uit over de Binnen Alster,. Een dunne laag sneeuw maakt de straat wat glibberig. De stad heeft een grauw sluier. De bewolking hangt laag en toch lijkt het door de weerkaatsing van de sneeuw alsof de zon achter de wolken prikt. Ed moest deze week naar Denemarken en Duitsland en dat was een goede reden om hem achterna te reizen met de trein! Mopperen wij in Nederland op de NS, in Duitsland kan een seinstoring ook zomaar een vertraging van een uur in Osnabrück. Avond, donker en koud. Een bäcksrei is nog open, zodat een broodje en een warme bak koffie enige troost kan geven. Luxe van deze reis is dat het eerste klas was. Dit was maar twintig euro duurder voor de hele reis. Het is uitermate rustig. Eerst van Amsterdam naar Osnabrück ( trein naar Berlijn ) en dan overstappen op de trein naar Hamburg. Het is donker, koud en laat bij aankomst, dat krijg je wanneer je in de avond reist. In het donker is zelfs goed te zien dat er ijs ligt in Hamburg. Ed zit in een super chique hotel , van waaruit het gemakkelijk is om naar het centrum te lopen ik trotseer de kou, kleed me goed aan en zet een dikke muts op, maar niet voor er een lekker ontbijtje is gegeten. In het hotel kun je kiezen uit een zeer uitgebreid buffet voor een stevige prijs, of een uitgekleed ontbijtje in het cafe, voor de helft, voor mij is dat ruim voldoende. De eerste indruk ivan hamburg is een hele plezierige. Twee maal eerder was er een poging, maar beiden zijn toen gestrand buiten Hambrug. Nu ben ik er dan echt.
Rozig, zittend op bed, laat ik het Hamburg journaal over mij heenkomen.. Na een uitgebreide massage in de Wellness, sta ik even op uit en wacht ik op Ed die terug moet komen van kantoor. Het honderd procent boekje voor Hamburg heeft z'n geld al opgebracht. De eerste wandeling was erg leuk. Wanneer je genoeg tussenstops maakt is het goed te doen met deze kou. Één van de tips was een winkel...... Een prachtig jurkje trok mijn aandacht, ware het niet dat het 800 euro kostte. Oeps, dat heb ik niet in de portemonnee en als het er al in zou zitten, dan zou het er niet uit mogen vliegen.... Lunch bij Alex, met uitzicht op een bevroren Alster. Wat wil een mens nog meer!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Hamburg

Actief sinds 15 Dec. 2006
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 176116

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

de wereld ontdekken.

Landen bezocht: