Aeroporto Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van marleenran - WaarBenJij.nu Aeroporto Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van marleenran - WaarBenJij.nu

Aeroporto Madrid

23 Maart 2014 | Spanje, Madrid

E69 de terminal voor de terugvlucht naar Amsterdam. Buiten schijnt de zon met de kracht van een namiddagzonnetje op de heuvels aan de overkant. Een vliegtuig van air swiss glijdt voorbij. Een heerlijk weekend zit erop. Vrijdagavond zijn we lui uit eten gegaan in het hotel. Sushi en tapas. Een bijzonderen combinatie. Het was erg rustig in het restaurant. Vroeger schijnt het altijd afgeladen vol geweest te zijn. Na een heerlijke nacht en een goed ontbijt, stond een oud collega van Ed ons op te wachten in de lobby. Sinds 7 jaar woont hij met zijn vriendin in Madrid. Altijd is al het plan geweest om ze een keer te bezoeken, maar nooit kwam het ervan. Nu waren we eigenlijk te laat met contact opnemen, maar toevallig kwam het heel goed uit. Ze wonen in een leuk appartement met een logeerbedje en een eigen badkamer. Het weer was wat omgeslagen. De zaterdag was er 1 van een koude wind en af en toe een zonnetje en vandaag was er veel minder wind waardoor het een stuk aangenamer was. Een roze, bruine gloed op de wangen. We hebben gelopen, gelopen, koffie gedronken, tapas gegeten, biertjes gedronken, oesters op de mercato voor de anderen ( ik vind dat echt niet lekker) verzeild geraakt in een betoging, welke gisteren avond uit de hand is gelopen en waarbij de politie is gaan schieten met rubber kogels. Door de betoging konden we wel op de straat lopen. We hebben veel, heel veel gekletst. Het leuke van het met op pad zijn van "locale" is dat ze je meenemen naar allerlei leuke kroegjes. We hebben in een klein keldertje gisterenavond gegeten. Vanmorgen zijn we vooral door het retiro park gelopen. Ooit ben ik op de fiets in Madrid aangekomen en vooral dit park is blijven hangen in mijn herinnering. Madrid is een mooie stad, heel anders dan Barcelona, veel meer grandeur. Toch zijn er ook heel veel leuke kleine initiatieven. Moe, maar voldaan, zitten we nu te wachten op het vertrek terug naar huis. Hasta luego!