hurdal verk 2 - Reisverslag uit Hurdal, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu hurdal verk 2 - Reisverslag uit Hurdal, Noorwegen van marleenran - WaarBenJij.nu

hurdal verk 2

Door: Marleen.

22 Mei 2007 | Noorwegen, Hurdal

ik ben gisteren gestopt met mijn verslag van de reünie te Hurdal, want het was tijd om naar huis te gaan. Ed was jarig en we waren gisteren twee jaar getrouwd, dus tijd voor een lekker diner in een sjiek restaurant. Ik begin weer langzaam op aarde te landen, maar het wordt wel steeds sterker dat ik me realiseer hoe jammer het is dat wij hier in Nederland niet dit soort scholen hebben. Het is zo mooi dat je één jaar even je kunt loskoppelen van alle cognitieve kennis en dat je een jaar lang mag doen waar je zin in hebt. Je kunt zelf de vakken kiezen die je leuk lijken, je kunt zelfs heel specifiek een school uitkiezen, omdat heel veel scholen een specifieke specialisatie hebben. In Hurdal hebben ze tegenwoordig ook een adventure richting, waarbij ze op reis gaan, maar dat heb ik misschien gisteren ook al geschreven. Zondagochtend hebben we nog gebruikt om nog het laatste bijklets stuk te gebruiken. We zijn met z'n allen naar de zondagsbijeenkomst geweest, waarbij benadrukt werd dat Hurdal toch echt een Christelijke school is en daar hoort een møte bij. Het was mooi opgezet met heel veel zang. Een moment van bezinning was ook wel op z'n plaats. Voordat we het in de gaten hadden was de tijd om....De laatste lunch, het afhalen van de bedden, inleveren van de sleutel en wachten op het busje. Het transport naar Gardemoen werd verzorgd. We waren wel vroeg op het vliegveld. Grethe en Synnøve vlogen om vijf over drie. Thomas om 6 uur en ik om half zes. We hebben de meiden uitgezwaaid en daarna zijn Thomas en ik maar aan de koffie gegaan, want na wat korte nachten voelde het wel alsof de ogen veel last hadden van de zwaartekracht. Het weer was langzaam beter geworden, waardoor het erg warm was geworden in de vertrekhal. Je kon goed merken dat het een lang weekend was geweest, want het krioelde van de mensen op het anders zo rustige vliegveld.De vlucht verliep heel voorspoedig. In Nederland was het erg grijs, maar aankomend bij de bagageband zag ik daar direct de donkere krullenbol van mijn lief en ach toen scheen de zon weer.