paasweekend in thonon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marleenran - WaarBenJij.nu paasweekend in thonon - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van marleenran - WaarBenJij.nu

paasweekend in thonon

Door: marleen

24 Maart 2008 | Frankrijk, Parijs

Paasweekend in Thonon.

Even een weekendje weg met het vliegtuig naar Genéve om de ouders van Ed een bezoek te brengen. Vrijdagochtendvroeg om zes uur opgestaan om op tijd op Schiphol aan te komen. Samen met José zijn we voor dag en dauw in de auto gestapt. De avond ervoor een strijd van twee uur gevoerd om de boardingspassen met onze nieuwe printer uit te printen. Dat bleek toch een stuk minder eenvoudig dan aangenomen, maar de aanhouder wint, dus uiteindelijk hebben we het toch op papier gekregen. Eenmaal op Schiphol bleek dat de vlucht twee uur vertraagd zou zijn. Later bleek dat door het slechte weer in Genéve te zijn. Daar viel ’s ochtends zoveel sneeuw, zodat het vliegtuig niet op tijd kon vertrekken. We hebben ons rustig tegoed gedaan een verse kop koffie. Om tien uur werd omgeroepen dat we ons moesten melden aan de gate. Easy jet, een nieuw avontuur. Ik had daar nog nooit mee gevlogen. Je moet voor je bagage extra betalen. We hebben de koffers aan Ed zijn ouders mee gegeven. In Genéve bleek het nog steeds te sneeuwen en hebben we 10 minuten rondjes gedraaid, voordat we mochten en konden landen. Wie had dat kunnen denken dat het met Pasen nog zo zou sneeuwen. De vrijdag hebben we rustig om en rond het huis rondgebracht. Ed en ik hebben een prachtige wandeling langs de Dranse gemaakt. Zaterdagochtend werden we wakker met een heerlijk zonnetje. Om 11 uur kwamen we aan in Les Gets en hebben we spullen gehuurd. De nacht ervoor was er een behoorlijke lading sneeuw gevallen. Rijdend door een Kerstkaart en dat met Pasen! Ed had bedacht dat het voor mij tijd ging worden om maar eens op de ski’s over te stappen. Dus dat hebben we maar gedaan. Het viel niet tegen! Het leerproces verliep voorspoedig, maar het ontwikkelen van de spierpijn ook. Ed zijn vader staat inmiddels weer op de langen latten en dat gaat behoorlijk goed. Zaterdag was het heel rustig op de piste. Mooier konden we het ons niet wensen. Zachte poedersneeuw, onder nul en een waterig zonnetje. Later op de middag begon het zacht te sneeuwen, maar het bleef goed weer om te skiën. Ik ben uiteindelijk met Ed zijn ouders naar beneden naar het dorp gegaan en hebben we voor beiden een prachtige nieuwe ski outfit gekocht. Ed en José hebben de tijd gebruikt om nog veel hellingen op en neer te gaan. ’s Avonds zijn we bij de roze kleedjes “Victoria” gaan eten in Thonon. Zondagochtend werden we met sneeuw wakker. Het is echt winter, nog steeds. In Les Gets, was ook nog extra sneeuw gevallen. Gedurende de dag viel er nog een aardig pak bij, dus we hebben met volle teugen genoten van het weer. Ik heb nog een tijd op een terras gezeten, naast een Nederlands stel met een gehandicapt jongetje. Die was voor het eerst op de wintersport en kreeg speciale les van een instructeur. Lennard heette hij, ik mocht vooral niet vergeten dat het Lennard met een d was.
We zijn wat eerder gestopt, omdat het steeds harder begon met sneeuwen. ’s Avonds hebben we net buiten het park gegeten. Heerlijk. Tweede paasdag was voor uitslapen, klusjes in en rond het huis en straks gaan we naar Genéve om vanavond weer terug te vliegen naar Amsterdam. Het voelt als een fantastische minivakantie. Heerlijk en vooral met zoveel verse sneeuw. Mijn kennismaking met het skiën viel niet tegen, dus er is hoop voor de toekomst.