Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van marleenran - WaarBenJij.nu Tallinn - Reisverslag uit Tallinn, Estland van marleenran - WaarBenJij.nu

Tallinn

Door: Marleen

06 Augustus 2011 | Estland, Tallinn

Tallinn, half twaalf, zittend luxe in een hotel aan de grens van de oude stad. Het weer was vandaag enigszins anders dan de voorgaande dagen, vandaar de luxe naar een hotel. Vanmorgen hadden we een gratis wekker. We werden wakker getrompetterd door de kraanvogels. Helaas hebben we ze niet gezien, ze zaten blijkbaar iets verder land in waarts, maar horen kon je ze des te beter. Het was bewolkt, maar nog droog. Hoewel het voor ons eigenlijk te vroeg was hebben we toch besloten om op te breken en dat was het wijste besluit wat we konden nemen op dat moment, want toen alles ingepakt was begon het serieus te regenen. Met pijn in ons hart hebben we afscheid genomen van ons plekje. Gisteravond was het nog wel onrustig om ons heen. We werden uit onze slaap gehouden door kinderen die met een snorkel en zaklampen op onderzoek gingen in het water in het donker. Er zat een kleine babbelbox bij en zij hield niet op met babbelen. Zoals Ed zei: "gelukkig kan ik er helemaal niets van verstaan...." Bij het wegvaren met de kano hadden we gezien dat er erg veel kreeftjes en garnaaltjes te zien waren in het water. Voordat we naar de veerboot zijn gereden hebben we toch nog de toeristische route langs de bovenkant van het eiland genomen. Zo af en toe is er erg veel bos, maar ook stukken langs het water. Zo nu en dan zie je koeien en paarden met hun poten/benen in het water staan. Mooi beeld. Op de boot kwamen we een oude Duitse bekende tegen waarmee we op een camping in Litouwen hebben zitten bomen tot in de nacht. Zij hadden een goede reis tot nu toe en hun kleinkind wilde heel graag naar Zweden, dus zij gingen weer terug naar Klaipeda en vandaaruit naar Zweden. Wij weten het nog niet. We gaan proberen om maandag naar Helsinki over te komen, maar misschien besluiten we ook wel om terug te rijden naar Vilnius, mede ook omdat Tallinn toch wel even wennen is. Tallinn heeft een oude binnenstad ommuurd door een grote stadsmuur met torens. Het stadhuis schijnt het grootste middeleeuwse gebouw (bewaard te zijn) in Europa. Toch hebben we het idee dat we een beetje terecht zijn gekomen in de kermis van de middeleeuwen en na de sereniteit van de afgelopen weken is het vooral voor mij erg wennen. Het lijkt een beetje op Brussel en Brugge, maar we hebben nog niet zo heel veel gezien. Morgen gaan we op onderzoek uit en krijgen we misschien een beter beeld. Omdat het zo dicht bij Helsinki ligt gaan heel veel mensen hier heen voor een dag of een paar dagen. Er wordt veel gedronken en aan het einde van de middag kom je al dronken mensen tegen. Bij het naar de stad gaan begint het serieus te regenen, we duiken het eerste het beste restaurant binnen en dat blijkt een schot in de roos. We hebben heerlijk gegeten en het zag er vooral prachtig uit. Het hotel zit vol met boomlange basketballers. Deze landen zijn van het basketbal en dat zagen we daarnet met eigen ogen. Wat een lange kerels. Het team van Zweden en Georgia liepen aan ons voorbij. Het is tijd om te gaan slapen, eerst nog een plan voor morgen maken en dan lekker op één oor.

• 07 Augustus 2011 - 06:58

Marleen:

Het is weer genieten hè? Nou ik geniet kleine beetjes mee achter mijn laptop en kijk alweer uit naar het volgende verhaal!

• 08 Augustus 2011 - 09:50

Nummer 60:

Hoi reizigers,

Ik ben er maar eens voor gaan zitten om alle verhalen, Spanje, Engeland(2X) en de huidige reis, door te lezen. Wat een belevenissen weer allemaal. Wat fijn dat het toerisme nog niet verschrikkelijk heeft toegeslagen. De 4x4 komt ook weer goed van pas begrijp ik. Jullie boffen redelijk met het weer. Ik begrijp ook dat jullie kraanvogel fan zijn. Horen die daar thuis? Geniet er nog maar lekker van.

Nummer 60.