het granhotel met uitzicht op zee. - Reisverslag uit Almería, Spanje van marleenran - WaarBenJij.nu het granhotel met uitzicht op zee. - Reisverslag uit Almería, Spanje van marleenran - WaarBenJij.nu

het granhotel met uitzicht op zee.

Door: marleen

23 Februari 2010 | Spanje, Almería

vanmorgen bij het ontwaken hebben we eerst eens goed alle weersvoorspellingeop een rijtje gezet. Eerst wilden we eigenlijk richting Cordoba en Granada, of gecombineerd met Sevilla, maar het bleek dat we de meeste kans op mooi weer zouden hebben wanneer we richting Almeria zouden gaan. Dus hebben we wat spulletjes ingepakt in een klein rugzakje en zijn we enroute gegaan, na eerst een heerlijk ontbijtje te hebben gegeten. Na regen in de nacht, werden we verwelkomd door de zon. We zijn eerst naar een aantal witte dorpen gereden. Competa, ietsje landinwaarts en Frigilliana wat dichter bij de kust. Van de laatste zeggen ze dat het misschein wel het mooiste witte dorp is in Andalusië. Wij weten het niet, want zoveel hebben we er nog niet gezien. We hebben eerst tapa's gegeten in een klein tentje met wat tafeltjes in de straat. Bij binnenkomst viel ons oog op een friese vlag en ja hoor, de eigenaren bleken uit Sneek te komen.Even later kwam er een ouder echtpaar op het terras zitten, zij uit Nederland, hij uit Noorwegen. De lijnen kwamen voor mij weer bij elkaar. We hebben een prachtige wandeling g