ons allerlaatste nachtje in Moclinejo - Reisverslag uit Moclinejo, Spanje van marleenran - WaarBenJij.nu ons allerlaatste nachtje in Moclinejo - Reisverslag uit Moclinejo, Spanje van marleenran - WaarBenJij.nu

ons allerlaatste nachtje in Moclinejo

Door: marleen

25 Februari 2010 | Spanje, Moclinejo

Buiten is de wereld weer van ons afgesloten. Ik lees net in een berichtje van onze huiswigenaresse dat de mensen in Cordoba tot de knïeën in het water hebben gelopen. Fijn dat we in het huis een internet verbinding hebben en wij hebben kunnen kijken naar het weer. Omdat er een onweervoorspelling was en het naar het oosten veel mooier weer leek te zijn, hebben we achteraf een goede keuze gemaakt. Vandaag werden we wakker met wisselvallig weer. Af en toe de zon, maar ook een dikke wolkenband. Na een rustig ontbijt, lekker bakkie koffie zijn we op ontdekkingstocht gegaan hier in de omgeving. Volgens de kaart loopt er hier een witte route en deze bleek langs een aantal hele mooie witte dorpen te leiden. Overal is men hard aan het werk om de schade langs de wegen weer enigszins op te knappen. In één dorp liep er een rivier van water dwars over de weg naar beneden en even verder idem dito. Je kon vandaag zien dat het richting het binnenland erg donker was. De witte dorpen liggen als klitten tegen de bergwanden aangeplakt. Je hoeft wanneer je hier woont, absoluut nooit naar een sportschool, in ieder geval niet voor je beenspieren. De armen zijn een wat ander verhaal. Het leuke van deze tijd is dat je weinig tot geen toeristen tegenkomt. Misschien komen deze ook wel niet in de dorpen in het achterland. Nadeel is dat een deel van de restaurants en bars dicht is, dus je moet wat beter zoeken naar een plekje om te eten of een bakkie te doen. Over het algemeen zijn de mensen erg vriendelijk. Af en toe vraag je je af of er nog gewerkt wordt. De kroegen zitten vol, mannen zitten te kaaren, niet eens speciaal met de siesta tijd. We hebben vanavond aan het strand onze laatste maaltijd van deze vakantie gegeten. Het was niet een hoogstandje van koken, maar wel lekker. Ed is nog weer wat verder in zijn ontdekkingstocht in de viswereld gedoken en had een heel bord met gefrtuurde inktvisjes. We waren de enige gasten. Hoewel we de zon niet hebben zien ondergaan, was het wel mooi om in het grijze avond licht de vissersboten voorbij te zien varen. De zee was heel kalm. Nu gaan we nog even een borrel drinken op een heerlijke vakantie in een fantastisch huis.