eerst Tesselen dan ineens een klooster in Pisa - Reisverslag uit Pisa, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu eerst Tesselen dan ineens een klooster in Pisa - Reisverslag uit Pisa, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu

eerst Tesselen dan ineens een klooster in Pisa

Door: Marleen

14 Juli 2012 | Italië, Pisa

Het lampje van de computer geeft net genoeg licht om de vingers over de toetsen te zien gaan, maar ik kan niet echt zien wat voor letters ik raak. Gelukkig kan ik blind typen en zal het wel loslopen met de fouten (hoop ik). We zitten in de binnentuin van het hotel Santa Croce in fossabanda. Wat een pracht plek. Het is een voormalig klooster met een grote rondgang en een binnentuin. De kamers zijn sober, maar het kost dan ook maar 65 euro met ontbuit. Een koud biertje glijdt langzaam naar beneden. Het is nog steeds warm hier, als een deken zakt de lucht over ons heen.Overdag is het hier zo'n 34 graden geweest, dat beloofd nog wel wat voor morgen. Boven de rechterflank torent een prachtig oud torentje omhoog. Het zou zo maar van rond de renaissance kunnen zijn of misschien wel iets daarvoor.Ed gaat even het foldertje lezen. Het blijkt zelfs ouder te zijn, de kerk is gebouwd in 1325 oor de Dominicaanse nonnen.. 1426 werd het een belangrijk punt voor de Fransiscanen. Het is een pareltje. Verschillende talen vinden hun weg via de galerij. Zweeds, Italiaans, Spaans. Voor meer informatie: www.fossabanda.it De kamers zijn redelijk Spartaans, maar schoon, met een goede badkamer. Ed moet maandag voor zijn werk in Florence zijn. We hebben een fiat panda en rijden morgen naar Florence. Vliegen op Florence bleek 400 euro duurder te zijn en dan is het niet meer leuk om spontaan mee te gaan. Afgelopen woensdag en donderdag heb ik de vakantie ingeluid op Texel, samen met Johan. Het was echt eilandenweer. Wolken, blauwe lucht, zon, dan weer wat regen en heel veel wind. Er is een heel mooi strandpaviljoen gebouwd bij paal 17, waar je lekker kunt eten. Johan en ik hebben lekker achter het gras gezeten, waar even geen wind was en bij de vuurtoren komt ook iets van hout en glas. Voor mijn gevoel past dit echt wel bij een eiland. In Oudeschild is er een nieuw gedeelte bij het oude jutters en maritiem museum gebouwd. Tegenwoordig heet het kaapskil en het hoofdgebouw is ontworpen door Mecano uit Delft. Glas met hout aan de buitenkant. De meningen schijnen verdeeld te zijn, maar ik vond het mooi. Ook de manier waarop de tentoonstellingen zijn ingericht is bijzonder. Je kunt er zo een aantal uren doorbrengen. Het geeft een mooi beeld van de rede van Tessel en de geschiedenis van de scheepvaart. Buiten zijn wat oude huizen uit Oudeschild herbouwd. Ik vind het een aanrader, dus op Tessel.....ga naar Oudeschild.
En nu komt daar langzaam af en toe wat koelere lucht langs. We drinken het biertje op en gaan dan straks lekker slapen.