Hotel met uitzicht op de rivier de Arno - Reisverslag uit Firenze, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu Hotel met uitzicht op de rivier de Arno - Reisverslag uit Firenze, Italië van marleenran - WaarBenJij.nu

Hotel met uitzicht op de rivier de Arno

Door: Marleen

15 Juli 2012 | Italië, Firenze

Dit gaat spannend worden. Wifi op de kamer, Ed aan het voorbereiden en Leen met de iPhone en een leesbril op de neus. Maar het lijkt wel te werken. Gisterenavond hebben we na het biertje toch nog besloten om de stad in te lopen. Ook daar stroomt een rivier door Pisa. Pisa is een studentenstad en dat brengt met zich mee dat er veel reuring op straat is. Het zag zwart van de jongeren allemaal met hun eigen drank. De toren van Pisa bij nacht is aan te raden. Bijna geen toeristen en de dom en toren zijn prachtig uitgelicht. In een klein barretje hebben we nog een afzakkertje genomen en hebben het nachtleven van de jeugd aan ons voorbij laten gaan. Het klooster is een oase van rust. Na een heerlijke nacht het ontbijt in de open lucht. Er stond veel wind maar dat maakte de temperatuur wel aangenaam. Met onze panda schuiven we door het Toscaanse land. De wind wappert met ons mee. We rijden naar Peccioli, zomaar een plek op de kaart. Wat blijkt.... Peccioli is heel belangrijk geweest in de tijd van de Etrusken en ze hebben een prachtig klein museum. We worden met plezier rondgeleid en wat blijkt.... onze gids is ooit in Delft geweest en op Tessel. Het dorp hangt vol met modern vormgegeven Caravaggio's. Het is mooi. Arts Grappe is een klein restaurantje op het plein, waar we een lunch hapje eten. Terwijl we zitten te wachten komt de begrafenis auto aan. Ook op zondag gaat dit door. Men komt om korte broek naar de kerk. Apart. Onze weg gaat door naar San Gimiliano. Ooit bevochten ze elkaar uit honderden torens. Nu staan er nog een paar. De drommen met toeristen lijken mee te vallen misschien geen groepen op de zondag. Het landschap is vriendelijk en nog niet zo dor. Eenmaal in Florence vinden we gemakkelijk de weg. Een oud paleis van de broer van napoleon is onze stek. En wat rot..... morgen moeten we verhuizen..... een upgrade met zicht op de rivier. De klim naar het plein van Michelangelo.doet ons zweten, maar de beloning is daar. Florence in het avondlicht. Helaas zijn de muggen hier niet vegetarisch en zit ik vol met beten. Ons boekje 1000% Florence bracht ons naar een restaurantje in een oude kas waar alleen maar Italianen zaten en het eten was toch lekker "La beppa fiorale" zittend op een soort weiland met uitzicht op de stadsmuur. Geen spoor van de grote stad. Ed is nog even aan het werk. Ik ga nu slapen. Bonne notte.