Breakfast en een nieuwe band - Reisverslag uit Maun, Botswana van marleenran - WaarBenJij.nu Breakfast en een nieuwe band - Reisverslag uit Maun, Botswana van marleenran - WaarBenJij.nu

Breakfast en een nieuwe band

02 Augustus 2012 | Botswana, Maun

Een heel kort kattebelletje. Een lekke band van de landrover zorgt voor oponthoud. Ach Afrika maakt dat je geduld moet hebben. Ed en Rex zijn op zoek naar een andere, de verhuurder heeft toestemming gegeven voor een nieuwe band. We vonden een to do lijst in de auto, waarvan twee dingen niet gedaan waren waaronder de linkerachtervand. Op de achtergrond eerst de blues en nu een lekkere reggae plaat. Gisten hadden we een topdag. Maun is een hele relaxte stad. De mensen zijn van heel modern tot traditioneel gekleed. Vrouwen lopen in langen jurken met prachtig gevouwen hoofddoeken op. Meteen is daar de associatie met de klederdracht van Suriname. Zou dat hier vandaan komen? Het lijkt erop dat Maun vooral bestaat uit winkelcentra die aan elkaar geschakeld zijn. In de middag hebben we een boottocht gemaakt opende rivier die uiteindelijk toegang geeft tot de delta. Mooie vogels, waaronder een jonge zeerarend. De zonsondergang maakt alles goed. Decadent gaan we uit eten in het restauarant van de camping. Het duurt lang, want het is druk, maar het eten is om je vingers bij af te likken. Voldaan gaan we slapen. Nu is daar het ontbijt en wachten we op wat deze dag ons gang brengen.