Kaapstad, zon en zee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van marleenran - WaarBenJij.nu Kaapstad, zon en zee - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van marleenran - WaarBenJij.nu

Kaapstad, zon en zee

28 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maartens guesthouse, vlakbij Seapoimt. Kaapstad Zuid Afrika. Zittend op het balkon van onze kamer van een huis uit de jaren dertig. Onze gastheer heeft ooit een eetcafé gehad in de buurt van het Lange Voorhout en woont sinds 9 jaar in Kaapstad. We kijken uit richting de Atlantische oceaan, waar we net bij een Italiaans restaurant, genaamd La Perla, heerlijk tong en mosselen hebben gegeten. Even bij het begin beginnen. We zijn deze keer Ed, Johan en Marleen. Marleen heeft twee weken vakantie en een vriend suggereerde dat het wel een goeie periode was om naar Kaapstad te gaan. Ooit is er een zus van mijn moeder geëmigreerd naar Kaapstad en zodoende ligt er nog een uitdaging om de familie banden weer eens aan te sterken. Vandaar dat het extra leuk is dat Johan mee is. Gisterenavond zijn we eerst naar Charles de Gaulle vertrokken en van daar met een nachtvlucht naar Kaapstad. Het ging goed en onze medepassagiers waren erg rustig. Vanmorgen om 9 uur gingen de eerste luikjes open. Het ontbijt werd lekker laat geserveerd. Bij aankomst was het 19 graden en licht bewolkt. Wow! Half 1 waren we ongeveer bij het guesthouse, waar we een welkome ontvangst kregen. Johan is al drie keer eerder geweest en heeft een feilloos geheugen voor namen en straten ,zodat we op dit moment een gratis TomTom bij ons hebben. Vanmiddag zijn we als echte toeristen met de hop on, hop off bus gegaan. De rondrit duurt twee uur, maar dan krijg je ook wel een goed beeld van Kaapstad en omgeving. Bij het waterfront was het tijd voor een lunch. Traditionele fish and chips! Op een flonder liggen twee super luie Robben. De tafelberg hebben we niet meer goed gezien, want deze lag heel erg in de wolken. Wat een bijzondere vegetatie! Het is hier zo anders dan in de omgeving van Johannesburg. Prachtig. Vanmorgen zagen we lichtroze flamingo's in een kleine rivier. De kust is hier ruig. In sommige baaien kun je surfen en andere baaien zijn zelfs niet geschikt om te zwemmen. Het zee wier in Seapoint zorgt ervoor dat je hier in de baai niet kunt zwemmen. Ik heb een foto van Ed gemaakt en dan is de stengel zeewier groter dan ED. Als bomen zo groot. De zee is ruig en de vloed razend snel. De schoenen van ED staan nu te drogen, omdat hij met iets te veel bravoure op een rots in zee is gegaan. Het druppelt nu af en toe, maar we zitten heerlijk onder een afdak buiten. Morgen gaan we naar het Robbeneiland. Straks lekker slapen, om de sloomheid van de vlucht een beetje kwijt te raken. In de verte horen we af ertoe de zee en de meeuwen. Mmmmmmmm. In de verte blaft een hond. Het voelt goed. Hier in de wijk kun je gewoon in de avond over straat lopen. Kaapstad zelf oogde ook redelijk relaxed. Tuurlijk moet je oppassen, maar zoals onze gastheer zei......dat moet je in Den Haag ook.

• 28 April 2013 - 21:22

Marjo & Ben:

Hallo lieve 3

Leuk om al zo snel wat van jullie te horen. Geniet van deze vakantie en voor zo meteen lekker slapen.

X

• 29 April 2013 - 07:19

Janien En Hilco:

Hoi Ed en Marleen have fun! Wij zullen jullie een beetje volgen en doe voorzichtig. Ik lees dat Ed de schoenen al weer nat heeft.

Xxx Janien en Hilco