Op uitwisseling naar Cirencester - Reisverslag uit Cirencester, Verenigd Koninkrijk van marleenran - WaarBenJij.nu Op uitwisseling naar Cirencester - Reisverslag uit Cirencester, Verenigd Koninkrijk van marleenran - WaarBenJij.nu

Op uitwisseling naar Cirencester

13 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Cirencester

Cirencester Engeland. Het regent en het is koud en dan weer schijnt de zon. Vanmorgen stonden wij: mijn collega Walter en ik op Schiphol te wachten op negen kinderen voor de Comenius uitwisseling naar Engeland. De laatste van vier. Het was vroeg op staan zo na twee weken vakantie. Het was relatief rustig in. Het deel van waaruit easy jet vertrekt. Sommigen waren toch een beetje gespannen. Bij easy jet is het wel echt alsof je met de bus gaat. Ach, een uur en een kwartier vliegen was wel oké. Bij aankomst in Bristol was er gedoe met een id-kaart die kwijt was geweest, maar weer gevonden en dat stond blijkbaar geregistreerd. De bagageband en het busje waren geduldig. 8 meiden en 1 jongen naar het toilet...... Dan is de jongen zo klaar, maar de meiden....... We reden er nog eens een uur en een kwartier over en toen waren we in Cirencester. De Fransen waren gisteren al aangekomen, weliswaar heel laat, maar zij waren al bezig op school. Na de lunch was er vooral tijd voor kennismaking. En dan op naar de gastgezinnen Walter en ik zitten in een leuke B&B The Yvy house heerlijk Engels, maar ontzettend gastvrij. Ik ben even het stadje in gelopen. Ik ben hier een keer eerder geweest samen met Leontien en herkende weer wat leuke plekjes. Vanavond gaan we met z'n allen uit naar een plek hier dertig minuten vandaan. Leuk. Het is erg leuk om iedereen weer te zien. Vanuit Frankrijk zijn Sandrine Nora en Beatrice mee. De directrice heeft tot het laatst toe moeilijk gedaan omdat zij vond dat er anderen mee moesten, maar Nora en Sandrine hebben een deel van het project gedragen. Mijn bakkie thee smaakt heerlijk. Ik ga Engeland steeds leuker vinden. In dit stadje zit je rechtstreeks in midsummer night murders van de KRO.