Bristol - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van marleenran - WaarBenJij.nu Bristol - Reisverslag uit Bristol, Verenigd Koninkrijk van marleenran - WaarBenJij.nu

Bristol

14 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Bristol

Dinsdagochtend, gloort er nog een licht zonnetje bij het opstaan. Misschien redden we het om droog aan te komen op school. Gisterenavond zijn we naar een schattig stadje geweest. Ik denk dat het zoiets was aks Boulton on the water, maar bij aankomst viel de regen met bakken uit de hemel. De stroming in het riviertje was zo hard dat de kleine eendjes bijna als door een katapult weg werden geschoten door het water. Ze moesten als een gek zwemmen om weer bij moeders te komen. Eenmaal in de pub ging de zon schijnen. Wat is er leuker dan pubfood in een echte Engelse pub? We hebben heerlijk gegeten. Walter en ik zijn nog een afzakkertje gaan halen in een plaatselijke kroeg. Om half tien was het tijd om de luikjes dicht te doen. Het ontbijt was heerlijk, vers fruit en een keuze van eieren, worstjes, tomaat, bacon, champignons. We gaan het rustig opbouwen. Onderweg naar school begint het te druppelen. Vandaag gaat de reis naar Bristol. Een kunst tentoonstelling genaamd: NO BORDERS. Een prachtige tentoonstelling, welke heel goed past binnen ons thema, maar we hebben te weinig tijd! Daarna gaan we lopend naar het water en komen langs een echte Banksy op de muur. Bij Mshed is een interactieve tentoonstelling over de geschiedenis van Bristol en met name de slavernij. Leuk om te discussiëren over identiteit etc. Voor de Fransen lijkt het te moeilijk. De taal is toch een handicap blijkt ook nu weer, ook met de docenten. De sfeer lijkt daardoor ook anders dan in Zweden. Daar was meer gelijkheid door de taal. Mooi museum. Voor een aantal kinderen kwam nu toch het beste punt van de dag: shopping, met name voor de Zweedse meiden. Alles is zoveel goedkoper in Engeland. Om twee uur is het weer tijd om terug te gaan naar school. Op school volgt er nog een korte evaluatie en dan......naar huis. Bristol lijkt een geweldige stad, rijke historie, een waterfront, we komen ook nog in een stuk met heel veel verschillende muurschilderingen. Mooi hoe architectuur en kunst samen komen zonder elkaar uit balans te trekken. Bristol is zeker de moeite waard om nog een keer terug te komen. Jammer dat het nat en koud is. Vanavond gaan Walter en ik uit eten met Caroline en haar man Morgen gaan we aan de slag op school voor de presentaties op donderdag. Een aantal leerlingen heeft nog een examen en dan gaan we naar Cheltenham naar een fotografie tentoonstelling en het blijkt ook een lief stadje te zijn. Leuk!

• 14 Mei 2013 - 20:02

Leontien:

Hoi lieve, het al is zo saai zonder jullie- komt er ook nog zo'n reisverslag.... Wat zal het weekje snel gaan. Doen mijn kids het goed? Ik had ze graag gezien. Gaynor zegt dat Nicole happy is. Zo nerveus als ze van te voren was.
    Jammer van het weer. Hier is het ook prut. Ik heb net van de kou de ventilatie roosters dichtgeschoven, dikke sloffen aangedaan en een extra trui gepakt. Het fluitekruid staat voor ons raam wit te wezen. Ladies lace heet dat in Engeland.
    Van mijn 12 CKV schoffies had ik er 7. En een pret dat we hebben gehad. (Hoe dat met David moet als hij van school gaat en er niet meer de hele dag iemand is die hem vangt...geen idee. inhoudelijk wassie in topvorm, maar verder...)
    Man man het is hier weer jongens- tijd thuis. Elke dag wat. Ik wil nu geen verrassingen meer. Ik vertel nog wel.
    Aaaah, ik kan nog een groet aan Caroline smssen via jouw telefoon. Ik stoor jullie gewoon onder het eten. Tot zo via het kleine schermpje...
    Dikke kus, enjoy! Leo